روز قدس يك روز اسلامى

  روز قدس يك روز اسلامى

روز قدس يك روز اسلامى است، و يك بسيج عمومى اسلامى بود. و من اميدوارم كه اين امر مقدمه باشد از براى يك «حزب مستضعفين» در تمام دنيا.
(صحيفه امام ج‏۹ ص ۲۸۴ )

از آن روز که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) خطر اسرائیل غاصب را دگر بار به مسلمین گوشزد نمود و عموم مسلمانان جهان را به همبستگی برای حمایت از قانونی مردم مسلمان دعوت کرد و با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد ۳۷سال می گذرد.

سال‌های درخشانی که مردم آزاده ایران اسلامی به عنوان پرچمدار جبهه مستضعفین، خشم مقدس فروخورده سالیان خود و بغض انقلابیشان را با تفسیر عملی أشدّاء علی الکفار در تجمعات باشکوه و میلیونی روز قدس علیه جبهه استکبار علی الخصوص رژیم غاصب وجنایتکارصهیونیستی  آزاد کرده و همه آزادگان را به شرکت در این جبهه دعوت کرده‌اند.

اما امروز دیگر صدای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا فقط از ایران بلند نمی‌شود. نهالی که خمینی کبیر آن روز با باور به این که می‌توان در مقابل اسرائیل و آمریکا مقاومت کرد کاشت، امروز به ثمر نشسته است و ندای آزادی خواهی و مقابله با استکبار از سرتاسر جهان به گوش می‌رسد و تاریخ شاهد روزهایی است که مسئله فلسطین آرمان همه مسلمانان و آزادی خواهان دنیا شده است.

امام (ره) فرمود روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. آیا روز آن فرانرسیده که مسلمانان منشأ همه گرفتاری‌های خود که همانا اختلافات میان امت است را کنار بگذارند؟ در همه دوران تاریخ هر جا مسلمانان ضربه‌ای خورده‌اند به خاطر همین اختلافات بوده است.

چگونه است برخی حکومت‌های منطقه که تاکنون هیچ حرکتی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نکرده‌اند و حتی گلوله‌ای به سمت اسرائیل شلیک نکرده‌اند، لوله اسلحه‌های خود را به سمت سوریه گرفته و با اسرائیل جنایتکار در یک جبهه ایستاده‌اند؟

آیا تجربه تلخ فلسطین برای امت اسلام کافی نیست؟

آری روز قدس روزی است که به فرموده امام راحل(ره) ملت‌ها باید به حکومت‌های خائن هشدار دهند و مشخص کنند که چه اشخاصی و چه رژیم‌هایی با توطئه‌گران بین المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت می ورزند ؟و همو بود که فرمود آن‌هایی که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائیل و آن‌هایی که شرکت کردند، متعدد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل است..

بي‌ترديد فلسطين پاره ‌تن پيكره واحد امت اسلامي در جهان امروز مي‌باشد و واقعه شوم تشكيل رژيم نامشروع اسراييل بيش از نيم قرن است كه همچون جراحتي چركين بر قلب تپنده امت اسلام وارد آمده است و از آن خون تازه پير و جوان و زن و مرد پيوسته مي‌تراود تا آل صهيون در امنيت پوشالي خويش در اراضي اشغالي روزگاران را سپري كنند و اما ابتكار جاودانه بزر گ احياگر اسلام ناب محمدي(ص) حضرت روح‌الله (ره) در تبيين روز قدس در آخرين جمعه رمضان المبارك، قریب ۴ دهه است كه چون شهابي شب شكن خواب فرزندان سامري را آشفته مي‌نمايد و وعده محتوم ” ضربت عليهم الذله و المسكنه” مدت‌هاست كه در مورد اينان تحقق يافته است.

امروز هجمه‌هاي سياسي، تبليغاتي، رواني و تحريم‌هاي گسترده اقتصادي در مورد كانون الهام‌بخش بيداري اسلامي يعني ايران و ايجاد پيوندهاي مزورانه و زودگذر در ميان سران دست نشانده كشورهاي منطقه و شعله‌ور نمودن آتش سلفي گري براي شكستن اضلاع مقاومت، در واقع آخرين حربه‌هاي شياطين دنياي كفر و الحاد براي ممانعت از فروپاشي نهايي رژيم عنكبوتي اسراييل است.

و امروز مسلمانان بسياري در اقصي نقاط جهان در جهاد با مزدوران و ايادي شيطان از سومالي و اردن تا ميانمار از عربستان و بحرين تا افغانستان و از آذربايجان و هند تا لبنان و حتي قلب اروپا هم درد و هم رزم جريان مقاومت در فلسطين هستند و بي‌شك وحدت، بصيرت و مقاومت در پرتو توكل بر قدرت لايزال الهي مومنان را در گذر از اين مرحله سرنوشت ساز تاريخي ياري خواهد نمود. ما بازاریان واصناف شهرستان سبزوار با لبيك به نداي حق‌مدارانه خميني كبير(ره) و به تاسي از رهبر معظم انقلاب همچون گذشته در كنار ديگر اقشار غيور ملت در مراسم سرنوشت ساز روز قدس شركت نموده و از جامعه اصناف کشور نیزمي‌خواهیم همگام با ديگر انسان‌هاي آزاده جهان هم صدا و هم نفس در روز قدس، عزت و صلابت امت اسلام را در چشم جهانيان به منصه ی ظهور برسانند.

 

فخرالدین فتاحی – رئیس اتاق اصناف سبزوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *