دریافت مجوز احداث مجتمع خط تولید خودروی سواری در سبزوار/ فاز اول فولاد جوین شهریور افتتاح می شود

دریافت مجوز احداث مجتمع خط تولید خودوری سواری در سبزوار/ فاز اول فولاد جوین شهریور افتتاح می شود

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز برای تاسیس مجتمع خط تولید خودرو با ظرفیت ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری در این شهرستان خبرداد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه پس از برجام تلاش کردیم که از این اتفاق استفاده کنیم، گفت: از دو سال قبل پیگیر انتقال و راه اندازی صنعتی مادر در سبزوار بودیم تا بتوانیم وضعیت نامناسب اشتغال در این منطقه را بهبود ببخشیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید صنعتی وارد این منطقه می شد که بتواند بر صنایع بالادستی و پائین دستی نیز تاثیرگذار باشد، افزود: هفته گذشته مجوز احداث مجتمع خط تولید خودرو با ظرفیت ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری کلاس سی در سال را دریافت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این مجتمع صنعتی در سبزوار که بزودی وارد فاز اجرایی می شود، با اشتغال ۲۹۰۰نفر  ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی را در منطقه ایجاد می‌کند و امیدواریم با اجرای این طرح، بخشی از مشکل بیکاری جوانان این شهرستان حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعات پیش بینی جانمایی این مجتمع صنعتی در دو هفته آینده در شهرستان سبزوار انجام می شود، تصریح کرد: گروه خودروسازی بهمن قرار است با همکاری یکی از برندهای خارجی این خط تولید را راه اندازی کند و به نظر می رسد که ظرف دو سال آینده خط تولید این خوردوسازی به بهره برداری برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی همچنین خاطرنشان کرد: مجوز نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی برای شهرستان داورزن صار شده و در مرحله تحویل زمین است که امیدواریم  بتوانیم از ظرفیت اقلیمی موجود در منطقه برای تولید برق استفاده کنیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه فاز اول مجتمع فولاد جوین در سبزوار به بهره برداری خواهد رسید که کار آن تولید آهن اسفنجی است.

 

این نماینده مجلس دهم افزود: فاز دوم این مجتمع فولاد که تولید ورق است و سرمایه گذاری و قرارداد فاینانس آن با چین با مبلغی حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و تا پایان سال کارعملیاتی آن آغاز خواهد شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *