توصیه فرماندار ویژه سبزوار به بانکها

توصیه فرماندار ویژه سبزوار به بانکها

فرماندار ویژه سبزوار گفت: بانکهای این شهرستان تنها مجوز پرداخت تسهیلات را تا سقف ۲ میلیارد ریال دارند اما با توجه به ضرورت رونق اقتصادی و توسعه اشتغال انتظار می رود این تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار،احمد برادران  در دیدار با رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان رضوی افزود: انتظار می رود بانکها در سبزوار که دارای فرمانداری ویژه است مانند بانکهای استان از اختیارات و قدرت بیشتری در اعطا تسهیلات به کارآفرینان برخوردار باشند که هم اینک چنین اختیاری را رند.

وی ادامه داد: ۲۴۰ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال هفت هزار نفر در سبزوار فعالند که از این تعداد ۷۰ واحد در شهرک صنعتی و بقیه در اطراف این شهر استقرار دارند. تعدادی از این واحدهای صنعتی برای احیا و راه اندازی مجدد و برخی سرمایه گذاران برای احداث واحدهای صنعتی نیازمند همراهی بانکها هستند.

فرماندار سبزوار همچنین گفت: با پیگیریهای انجام گرفته مجوز راه اندازی دومین بازار بورس در سبزوار اخذ شد که با توجه به ظرفیتهای اقتصادی موجود در شهرستان این مجموعه به زودی راه اندازی می شود.

 

مدیرعامل بانک ملی خراسان رضوی نیز در این نششت گفت: سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر امید سبب شد تا امروز بانکها منابع بیشتری برای ارائه تسهیلات و همراهی با صنعتگران، کارآفرینان و فعالان بخش کشاورزی در اختیار داشته باشند.

حسن مونسان افزود: در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی امسال ۱۶۰ هزار شغل در سطح خراسان رضوی ایجاد می شود. بانک ملی تعهد کرد با کمک سایر دستگاههای اجرایی حدود ۳۰ هزار شغل از این میزان را با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شد به واحدهای صنعتی، کشاورزی و مجتمعهای خدمات گردشگری که نیاز به مرمت، بهسازی و احیا دارند تسهیلات ویژه پرداخت شود.

او گفت: همچنین امسال هشت هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به هفت هزار زوج در خراسان رضوی پرداخت می شود. ۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال نیز به مدد جویان کمیته امداد و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی در سطح استان ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *