سبزوار یکی از قطب های اقتصادی کشور است

سبزوار یکی از قطب های اقتصادی کشور است

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: سبزوار یکی از قطب های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است که تراکنش های آن جاذب و مولد سرمایه است و می تواند سبب تولید درآمد برای شهروندان و شهرداری شود.

دکتر وحید قربانی در حاشیه بازدید از شهرهای مسیر پیاده روی زائران پیاده رضوی در دیدار با شهردار سبزوار، با بیان اینکه رویکردی که می تواند باعث توسعه پایدار و ایجاد درآمدهای پایدارشود؛ تنوع بخشیدن به اقتصاد شهری است، افزود: در شهر باید رویکرد اقتصادی حاکم شود تا فضای اقتصادی شهر را بتوان بهتر مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید برنامه ریزی را به امر یقینی تبدیل کنند، بیان کرد: شهرداری ها آینه تمام نمای ارائه خدمات به شهروندان هستند، عملکرد آنها، در ارتباط موثر و سازنده با مردم تاثیر بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد.

او با اظهار اینکه شهرداری ها نباید در مقابل مردم قرار بگیرند، تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما این است که مردم باورشان نباشد که منابعی که در اختیار شهرداری قرار می گیرد، متعلق به آنان است، این چالش زمانی بزرگ به نظر می رسد که مردم فکر کنند پولی که به شهرداری واریز می کنند، ناعادلانه از آنها وصول می شود.

قربانی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید برای رفع این چالش تلاش کنند تا شهروندان به شهر تعلق خاطر بیشتر داشته باشند، اضافه کرد: تعامل دوسویه شهروندان با شهرداری و شوراها یقینا سبب کاهش هزینه ها و مدیریت آسان شهر می شود.

قربانی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در امور شهر و پرداخت عوارض، نقش بسزایی در عمران شهری دارد، ادامه داد: شهرداری های موفق با مردم تعریف می شوند، نگاه ویژه و بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر سبب افزایش درآمد شهروندان، اشتغال، مدیریت بهتر شهر و جذب سرمایه می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی خواستار نگاه ویژه مدیریت شهری به هزینه ها و تعریف منابع پایدار جدید شهری شد و افزود: بهترین منایع، منابعی است که علاوه بر شهرداری، برای شهروندان نیز سودی در پی داشته باشد.

شهردار سبزوار نیز در این دیدار به ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات شهرداری سبزوار در حوزه های مختلف شهری، سازمان های تابعه، کاهش هزینه ها پرداخت.

سید علی کوشکی با اظهار اینکه توسعه و عمران شهری سبزوار با تلاش همکارانم در شهرداری یک لحظه متوقف نشده است، افزود: با همراهی و تعامل شورای اسلامی شهر و مشارکت همه شهروندان سبزواری شاهد توسعه شهری روز افزون خطه دیدار سربداران هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز ضمن قدردانی از نگاه عادلانه شهردار سبزوار به عمران همه نقاط شهر، گفت: با تلاش مضاعف مجموعه بزرگ شهرداری در بخش ها و حوزه های مختلف شاهد توسعه شهری هستیم که این مهم جای بسی تقدیر دارد.

علی اکبر فروغی مقدم با اشاره به مشکلات برخی مناطق هدف سبزوار، بیان کرد: در حال حاضر با نگاه عدالت محور مجموعه شهرداری شاهد کاهش مشکلات و عمران مناطق کلاته سیفر، قلعه نو و دیگر مناطق هدف هستیم.

وی خواستار توجه ویژه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی به شهرداری ها در راستای تامین منابع مالی باتوجه به فشارهای اقتصادی حاکم بر کشور و رفع بروکراسی، کاهش ضوابط و مقررات اداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *