بیشترین بدهی به موقوفات سبزوار مربوط به ارگان‌های دولتی

🔸  بیشترین بدهی به موقوفات سبزوار مربوط به ارگان‌های دولتی

 

🔹رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار کرد: بیشترین بدهی در موضوع موقوفات سبزوار، مربوط به ارگان‌های دولتی است که در رأس آن‌ها آموزش و پرورش، شهرداری و ارگان‌های نظامی قرار دارند.

🔹حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه افزود: در طرح بصیرت عاشورایی که از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر اجرا شد، ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است.

🔹وی اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های این ایام می‌توان به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، اجرای برنامه لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم رهروان زینبی و اطعام عزاداران حسینی در حسینیه‌ها و مساجد روستاها و شهرها اشاره کرد.

🔹رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار یادآور شد: امسال برای کاروان‌ها و زائران در سال جاری، برای اولین بار دو موکب سیار راه اندازی شد که ۷ هزار آب معدنی و بسته‌های اطعام سیار توزیع شد.

🔹حجت‌الاسلام مهدوی خواه تاکید کرد: در مجموع ۲۵ میلیون تومان از طریق این موکب‌ها هزینه شد و در بقاع متبرکه، بین ۸ هزار نفر غذای گرم توزیع شد.

🔹وی با اشاره به ارسال ۲۰ دادخواست قضایی از طریق ثبت در سامانه برای احقاق حقوق موقوفات، اضافه کرد: با تفاهم ایجاد شده با دادگستری سبزوار به زودی شعبه حقوقی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های وقف در سبزوار ایجاد خواهد می‌شود.

🔹رئیس اداره اوقاف سبزوار با بیان اینکه بیشترین بدهکاری به موقوفات شهرستان مربوط به شهرداری، آموزش و پرورش و ارگان‌های نظامی است بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه در سطح مقامات کشوری بدهی‌های برخی از ادارات قبل از سال ۹۵ به اوقاف جزء دیون دولتی محاسبه شده و از سال ۹۵ به بعد باید بدهی خودشان را در سبزوار پرداخت کنند.

🔹حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به پرونده بدهکاری مستاجرین موقوفه مرحوم جوادی در شهرستان خوشاب با حدود ۸۰ نفر مستاجر گفت: در حال حاضر از طریق قضایی به مستاجرین بدهکار اخطار داده شده و در صورت پرداخت نکردن، مرحله بعدی را از طریق قانون اجرا خواهیم کرد.

🔹وی تصریح کرد: ۵۰۰ مستاجر موقوفات سبزوار بدهکار هستند که با تعامل قصد داریم به سرانجام برسد و با تفاهم نامه‌ای که با نیروی انتظامی و دادگستری انعقاد شده سعی داریم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *