کارگروه تهیه وتدوین بودجه سال آینده شهرداری سبزوار تشکیل شد

‍ کارگروه تهیه وتدوین بودجه سال آینده شهرداری سبزوار تشکیل شد

 

مدیر مالی و ذی حساب شهرداری سبزوار گفت: شهرداری سبزوار همچون سنوات گذشته به محض ابلاغ بخشنامه بودجه سال آینده شهرداری های کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نسبت به تشکیل کارگروه تهیه وتدوین بودجه سال آینده اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سید عباس شبیری با بیان این مطلب افزود: بودجه در نهاد های بزرگ بخش عمومی از جمله شهرداری ها علاوه بر برنامه ریزی و کنترل عملیات اجرایی و خدمات رسانی به شهروندان یک الزام قانونی نیز به شمار می رود که براساس ماده ۶۵ قانون شهرداری ها پس از تصویب شورای  شهر قابل اجرا می باشد.

وی بیان کرد: به همین جهت بودجه می‌تواند از طریق تخصیص بهینه منابع زمینه مسائل مصرف منابع در محل‌های تعیین شده و کارایی و اثربخشی فعالیت های شهرداری را فراهم نماید.

او اظهار کرد: از این منظر بودجه درصد پاسخگویی مدیران شهرداری را به شهروندان و نمایندگان قانونی و منتخب ایشان در شورای اسلامی شهر و سایر نهادهای ذی صلاح فراهم می سازد و از این رو بودجه ریزی و ارائه گزارش های اجرای بودجه نقش بی بدیل در اعمال نظارت مالی و عملیاتی بر شهرداری خواهد داشت.

شبیری افزایش مشارکت شهروندان در تامین هزینه ها و اداره امور شهر جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی در اجرای پروژه های درآمدزایی شهری، اولویت بندی طرح‌ها و پروژه‌ها با تاکید بر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، افزایش و تقویت سهم درآمدهای مستمر و پایدار از کل درآمدهای شهرداری و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای ناپایدار را از راهبردهای اساسی بخشنامه بودجه سال ۹۸ شهرداری کشور بیان کرد.

مدیر مالی و ذی حساب شهرداری سبزوار با تاکید بر اینکه بودجه دو مقوله اصلی منابع و مصارف دارد و اهمیت آن نباید بر مردم پوشیده باشد، گفت: شهرداری سبزوار قصد دارد در موعد مقرر برابر ماده ۶۷ قانون شهرداری ها به شورای اسلامی شهر جهت بررسی و تصویب تقدیم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *