توجه ویژه ای به ‌اشتغالزایی معلولان

توجه ویژه ای به ‌اشتغالزایی معلولان

رئیس اداره بهزیستی سبزوار در دومین همایش دانشجویان معلول سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی معلولان این شهرستان اختصاص یافت که برای حدود ۹۰ نفر از افراد دارای معلولیت، در بخش‌های خدماتی، کشاورزی و دامپروری، شغل ایجاد شده است.

مرضیه کسرایی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۰۰ دانشجوی معلول در دانشگاه‌های سبزوار مشغول به ‌تحصیل هستند که زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، افزود: ۱۸۰ خانوار دارای ۲ معلول به ‌بالا در سبزوار زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد بخش زیادی از این خانوارها نیاز به ‌مسکن دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه مسؤولان به ‌مناسب‌ سازی معابر و نهادهای سطح شهر، بیان کرد: به‌صورت میانگین ۳۰ درصد مکان‌های عمومی برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده و حدود ۸۰ درصد معابر شهری سبزوار طی چند سال اخیر برای عبور افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به ‌رونمایی از کتاب اشعار جشنواره ملی شعر به‌توان آسمان ویژه معلولان سطح کشور، گفت: این جشنواره ملی در سال گذشته به‌ میزبانی سبزوار برگزار شد که تعداد زیادی از شاعران معلول در سطح کشور، اشعار خود را به ‌دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

کسرایی‌فر با اشاره به‌برگزاری دومین همایش دانشجویان معلول سبزوار، افزود: هدف ما از این برگزاری این همایش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عموم در خصوص توانمندی ‌های افراد دارای معلولیت در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی است و نیز با برگزاری این همایش، نیازمندی‌های افراد دارای معلولیت به ‌گوش مسئولین می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *