فدک، نمونه ای از آتش به اختیار

فدک، نمونه ای از آتش به اختیار

معمولا درهرشهر یا درهر روستایی افرادی یا گروهی دربرنامه های فرهنگی، مذهبی و خیریه ها مشغول به فعالیت هستند و با حضور و توجه به مسائل وکمبودهای فرهنگی و مذهبی روز درمحلات و مناطق حاشیه نشین شهرها تاحدودی این فعالیت ها، آن محله را رونق و شادابی خاصی در روح آن می دمد واز کسلی بیرون می آورد. از این رو دراین شماره بر آن شدیم که بایکی ازاین گروه ها که با عنوان مجتمع فرهنگی تربیتی فدک که نام دارد آشنا شوید.

مجمع فرهنگی تربیتی فدک عنوان مجموعه ای است که چند سالی است فعالیت های خود را در مناطق حاشیه ای شهرستان آغاز نموده است و مفتخر است که فعالیت های متعددی درعرصه های فرهنگی تربیتی، تبلیغی، هنری را شروع بکارکند و ضمن ایجاد پنج شعبه فعال در مناطق حاشیه شهربه ارمغان بیاورد. دراین گفتگو با سیدمحمدحسینی جوانترین روحانی سبزوارآشناخواهیدشد. البته شاید با این فرد دورا دورآشنا باشید، اما بهتراست تا با فعالیت ها و کارهای انجام گرفته که درمجموعه فرهنگی تربیتی فدک صورت می گیرد بیشترآشنا شوید.

درابتدا بفرمایید که این مجموعه باچه اهداف و از چه تاریخی شروع به فعالیت نموده است؟

فعالیتهای مجمع فرهنگی تربیتی فدک ازسال ۱۳۹۴ شروع بکارنموده است که درآن زمان با پنج نفرازدوستان صمیمی که ازطلاب شهرهای قم، سمنان وسبزوارحضورداشتند کارکلید زده شد که تاکنون در بعد تربیتی و آموزشی برگزاری کلاس های تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان اعم از دختر و پسر در زمینه های مختلف: (آموزهای دینی، آموزش صوت و لحن قرآن کریم، روانشناسی و آشنایی با مهارت های زندگی و هنرهای دستی، بالا بردن سطح سواد رسانه ای کودکان و آشنایی با خطرات و معضلات ناشی از فضای مجازی، مشاوره تحصیلی و اخلاقی، آشنایی با احکام اسلامی ونیز کلاس های آموزش فنون نویسندگی و کلاس داری توسط اساتید برجسته شهرستان مشغول به فعالیت است.

جالب است بدانید که در برگزاری کلاس های ریاضی و زبان انگلیسی و مخصوصا یک ترم زبان فرانسه را دربرنامه ها بگنجانیم ولازم بذکراست که اکثر کودکان به خاطر شرایط سخت اقتصادی که برخی خانواده با آن درگیرند از ادامه کلاسهای زبان و یا حتی از تحصیل باز می مانند و نوجوانان این مناطق بخاطرنبود برنامه تحصیلی مناسب در مدارس گریبانگیر آن هستند از این سو برایمان مهم بود که این دست از کلاسها را ایجاد نماییم.

کلاسهای آموزشی بزگسالان ( جلسات مشاوره خانواده، بیان احکام، تفسیر، طب اسلامی، قرائت قرآن)

در بعد تبلیغی: برپایی نمازجماعت، بیان احکام، سخنرانی، قرائت قرآن، قرائت ادعیه مختلف در مساجد تحت پوشش، استقرار امام جماعت دائمی دراین مناطق

برگزاری مراسمات متنوع ملی و مذهبی (محافل انس با قرآن با دعوت ازقراء بین المللی، یادواره شهدا، هیات دانش آموزی، جشن های بزرگ مذهبی، مراسمات مختلف عزاداری،)

برگزاری اردوهای مختلف زیارتی وسیاحتی درون شهری  برون شهری( مشهد مقدس، قم)

برنامه های متنوع تفریحی و ورزشی( فوتبال، فوتسال، شنا، تیراندازی، سوارکاری، شهربازی)

در بخش خیریه مجمع : توزیع بیش از ۳۰۰ میلیون ریال اقلام ضروری ( مواد غذایی، کیف و کفش، لوازم تحریرو توزیع غذای گرم ) بین خانواده های نیازمند، ثبت نام دانش آموزان مستعد ونیازمند در مدارس، معرفی بیماران نیازمند به مراکز پزشکی، اهدا کمک هزینه خرید دارو به افرادی نیازمند و بیماران خاص.

در بعد هنری: ساخت بیش از ۲۰ اثر هنری ( تئاتر، سرود و….) و اجرا در سطح شهرستان در مناسبت های مختلف

و درسوال پایانی و بدون تعارف،  دوست داریم صادقانه بفرماییدکه آیا کارتان سیاسی و انتخاباتی نیست ؟

البته سوال جالب و موضوع مهمی را مطرح کردید. خیر، نه سیاسی و نه انتخاباتیست. یک کارفرهنگی تمیز، یک کاراجتماعی تمیز، یک کارهنری تمیز و یک کار، درقالب حرکت گروه های مردمی تمیز صورت پذیرفته است وتحت هیچ شرایطی نه قصد ورود به انتخابات داریم و نه قصد حمایت ازگروه یا جناحی، که البته باید گفت دراین روزها سوال خیلی ها شده است که با سوال خوب شما، امیدوارم این آب پاکی به روی دست دوستان ریخته شده باشد.

درپایان بفرمایید که آیا دراین راه کسانی یا حتی از ادارات یا سازمانهای شهرستان همراهیتان نمودند؟

برخود لازم میدانیم از امام جمعه محترم، شهردار واعضای شورای شهر، اداره اوقاف، ریاست محترم اداره ورزش وجوانان وخییرین محترم که ما را دراین چند سال یاری کرده اند تقدیر و تشکر نماییم ودرکلام پایانی ازنمایندگان مردم شریف سبزوار درمجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتری نسبت به این دست ازفعالیت ها داریم،  ازخداوند منان حسن عاقبت را برایشان مسالت نماییم

 

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *