بلوار خون

امروزه در شهرها و روستاهاپروژه‌های عمرانی به‌واسطه ادارات یا سازمان‌هایی کلید می‌خورد که در فرایند آن، تاریخ شروع تا پایان پروژه، مشخص و اعلام می‌شود. نباید فراموش شود که به‌محض اتمام پروژه، ادارات یا سازمان‌های مربوط به آنباید در اصلاح و بهسازی توجه ویژه‌ای داشته باشند و در اسرع وقت اقدام نمایند تا خدایی ناکرده به خاطر همین حفاری‌ها یا پروژه‌ها، شهروندان دچار مشکلات مالی و جانی نشوند؛ ضمن اینکه نکات ایمنی چه از لحاظ نصب تجهیزات و علائم خطردرطول مسیر رعایت شود تا راکبین و عابران را آگاه و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

این گفته‌ها فقط مقدمه‌ای بود از یک پروژه در سطح شهر سبزوار که اگر نسبت به نصب علائم و آسفالت به‌موقع محل حفاری‌شده اقدام می‌شد می‌توانست از بروز حوادث و اتفاقاتی جلوگیری کند که متأسفانه به‌واسطه سهل‌انگاری شرکت یا اداره مربوطه در ایجاد حفاری در مسیر، باعث اتفاق ناگواری شد.

بلوار سربداران چندی است که از سوی یکی از ادارات شهرستان دستخوش حفاری‌هایی شده است که در پی این کنده‌کاری‌ها و نامساعد بودن سطح خیابان و با توجه به حجم بالای تردد وسایل نقلیه در طول شبانه‌روز باعث ترافیک بالا می‌شود و پروژه به نظر می‌رسد که به کندی پیش می‌رود.

با توجه به‌ضرورت این اتفاق خبرنگار هفته‌نامه هفت‌قلم در محل حادثه حضور یافت و طبق شنیده‌ها از کسبه محل و شاهدان، در این ایام بابت همین تغییرات برای وسایل نقلیه و مخصوصاً راکبین موتورسیکلت‌ها اتفاقاتی رخ داده است که حتی در چند روز گذشته متأسفانه باعث فوت یکی از شهروندان شد.

در تحقیقات اولیه و با مشخص شدن کروکی پلیس راهورمشخص شد، یکی از عواملی که باعث بروز حادثه شده است حفاری‌های ایجاد شده توسط پیمانکار شرکتی بوده است که تاکنون شخص حقیقی یا حقوقی تابه‌حال واکنشی از خود نشان نداده و سکوتی تلخ را پیشه کرده‌اند.

به گفته شاهدان در محل خرابی خیابان و پستی‌وبلندی مکان حفاری و عدم نصب علائم خطر ذکرشده است و حدود به چهار ماه است که این طرح در حال اجر است.

سؤال اینجاست که مگر یک پروژه عمرانی آن‌هم در مسیر به آن مهمی که از تردد بالای وسایل نقلیه کوچک و بزرگ برخوردار است باید به‌کندی پیش رود؟

چرا نباید از سوی دستگاه‌های نظارت بر پیمانکاران این پروژه‌ها را زیر نظر گرفت و تا اتمام پروژه در سرعت کار تأثیرگذار باشند؟

در پایان لازم است که حتی دوباره تذکری به این بی‌توجهی در نظارت بر اصلاح و مرمت پروژه‌ها به مسئولین و مدیران شهری داد که در بیشتر موارد برای عموم تبعاتی منفی دربرداشته است که این دست از اتفاقات به‌خودی‌خوداز هم گسیختگی برای خانواده‌ها و افراد جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی به وجودمی‌آورد و خانواده‌ها را از لحاظ روحی و مالی به عقب می‌راند.

باشد به امید بیدار شدن وجدان مسئولین که دگر شاهد این‌گونه حوادث تلخ نباشیم.

تنظیم: #جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *