توسعه صنعتی دیار سربداران

توسعه صنعتی دیار سربداران

ایجاد ۲ هزار نفر ظرفیت اشتغالزایی با اجرای فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین)

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیون یورو به میزان سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین) اختصاص یافته که از ابتدای سال آینده دو هزار نفر مشغول به فعالیت می شوند.

به گزارش فارس از سبزوار، علی سبحانی فر صبح امروز در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در شهرستان جوین برگزار شد با بیان اینکه جوین متفاوت از دیگر شهرستانهای استان است، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت و زیرساخت های خوبی دارد و اگر به شاخص های توسعه توجه شود، طی چند سالهای آینده بیکاری در جوین ریشه کن می شود.

علی سبحانی فر افرود: جوین در مسیر راه آهن سراسری قرار دارد که ظرفیت خوبی برای جابه جایی مسافر و تولیدات صنعتی این شهرستان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جوین دارای خط لوله سی اینچ گاز است که در زمینه فرآوری گاز ظرفیت خوبی دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجتمع کشت و صنعت در شهرستان جوین، بیان کرد: این مجتمع دارای چندین کارخانه است که زمینه های توسعه جوین را ایجاد کرده است.

سبحانی فر تصریح کرد: کارخانه قندجوین به عنوان‌یکی از بزرگترین کارخانه های قند این شهرستان محسوب می شود که در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در کارخانه قند جوین فرآوری شد.

وی گفت: کارخانه اسید سیتریک به عنوان تنها کارخانه در کشور و منطقه در شهرستان جوین قرار دارد و طی دو سال گذشته با پیگیری های متعدد با حضور وزیر صنعت وقت به بهره برداری رسیده است.

عضو مجتمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر کارخانه اسید سیتریک جوین با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن در حال فعالیت است و می تواند ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن داشته باشد ولی متاسفانه اقتصاد مقاومتی در این کارخانه اجرایی نشده است.

سبحانی فر بیان کرد: طی یک ماه اخیر ورود اسید سیتریک به کشور ممنوع شده که می تواند این کارخانه با ظرفیت بیشتر و سه شیفت فعالیت کند.

وی تاکید کرد: کارخانه اسید سیتریک می تواند محصول مورد نیاز کشور تامین کند و در این کارخانه اقتصاد مقاومتی معنا می یابد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارخانه جمکو جوین در خاورمیانه بی نظیر است و الکتروموتور هایی با قدرت بیش از ۷۰ مگا وات به تولید می رسد بنابراین این الکتروموتور ها در منطقه بی بدیل است، گفت: با وجود تولید الکتروموتور های با کیفیت در جوین متاسفانه الکتروموتور هایی مشابه کیفیت کارخانه جمکو جوین از خارج کشور وارد می شود.

سبحانی فر افزود: هم اکنون این کارخانه ظرفیت اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر دارد که های استاندار

ایجاد ۲ هزار نفر ظرفیت اشتغالزایی با اجرای فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین)

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیون یورو به میزان سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین) اختصاص یافته که از ابتدای سال آینده دو هزار نفر مشغول به فعالیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی سبحانی فر صبح امروز در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در شهرستان جوین برگزار شد با بیان اینکه جوین متفاوت از دیگر شهرستانهای استان است، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت و زیرساخت های خوبی دارد و اگر به شاخص های توسعه توجه شود، طی چند سالهای آینده بیکاری در جوین ریشه کن می شود.

وی افرود: جوین در مسیر راه آهن سراسری قرار دارد که ظرفیت خوبی برای جابه جایی مسافر و تولیدات صنعتی این شهرستان ایجاد کرده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوین دارای خط لوله سی اینچ گاز است که در زمینه فرآوری گاز ظرفیت خوبی دارد.

سبحانی فر با اشاره به وجود مجتمع کشت و صنعت در شهرستان جوین، بیان کرد: این مجتمع دارای چندین کارخانه است که زمینه های توسعه جوین را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: کارخانه قندجوین به عنوان‌یکی از بزرگترین کارخانه های قند این شهرستان محسوب می شود که در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در کارخانه قند جوین فرآوری شد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه اسید سیتریک به عنوان تنها کارخانه در کشور و منطقه در شهرستان جوین قرار دارد و طی دو سال گذشته با پیگیری های متعدد با حضور وزیر صنعت وقت به بهره برداری رسیده است.

سبحانی فر افزود: در حال حاضر کارخانه اسید سیتریک جوین با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن در حال فعالیت است و می تواند ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن داشته باشد ولی متاسفانه اقتصاد مقاومتی در این کارخانه اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر ورود اسید سیتریک به کشور ممنوع شده که می تواند این کارخانه با ظرفیت بیشتر و سه شیفت فعالیت کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: کارخانه اسید سیتریک می تواند محصول مورد نیاز کشور تامین کند و در این کارخانه اقتصاد مقاومتی معنا می یابد.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه کارخانه جمکو جوین در خاورمیانه بی نظیر است و الکتروموتور هایی با قدرت بیش از ۷۰ مگا وات به تولید می رسد بنابراین این الکتروموتور ها در منطقه بی بدیل است، گفت: با وجود تولید الکتروموتور های با کیفیت در جوین متاسفانه الکتروموتور هایی مشابه کیفیت کارخانه جمکو جوین از خارج کشور وارد می شود.

وی افزود: هم اکنون این کارخانه ظرفیت اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر دارد که اگر از ورود الکتروموتور خارجی به داخل کشور جلوگیری شود، ظرفیت کارخانه جمکو به بیش از یک هزار نفر افزایش می یابد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره مجتمع فولاد سبزوار (جوین) در هفته جاری باز می شود، بیان کرد: ۲۵۰ میلیون یورو به میزان سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای فاز دوم مجتمع فولاد سبزوار (جوین) اختصاص یافته که از ابتدای سال آینده دو هزار نفر مشغول به فعالیت می شوند.

سبحانی فر تصریح کرد: در هیچ کدام از شهرستانهای استان ظرفیت و پتانسیل های جوین وجود ندارد و برای ساماندهی این ظرفیت ها نیازمند کمک های استاندار خراسان رضوی هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *