اولین و بزرگترین وقف مهرفاطمی

اولین و بزرگترین وقف مهرفاطمی

 

چندروزگذشته که برای خواندن نمازبه یکی از مساجدسطح شهررفته بودیم دربین دونمازیک روحانی شروع به سخنرانی دروصف حضرت زهرا(س) پرداخت. صحبت های جالب و شندیدنیش نظرم راجلب کرد و درپایان با ایشان اندک جلسه ای هم گذاشتیم و درباره این وقف عظیم صحبت شد. نکات جالب و شیرینی را بیان و یادآورشدند که درنهایت این جلسه درقالب یک گزارش از فعالیت های ایشان در این زمینه ادامه یافت .

حجه الاسلام صف آراء مبلغ این طرح در ابتدای صحبت های خود گفت :

موقوفه مهرفاطمی اولین طرح وقف مشارکتی است که در سطح کشور به همّت نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی، حضرت آیت الله علم الهدی به مرکزیت مشهد مقدس پایه گذاری شده و هدف از این طرح مبارک؛

اولا : ترویج فرهنگ وقف می باشد که مومنین و مومنات بتوانند با مبالغی اندک وقفی انجام دهند و مشارکت نمایند

ثانیا : مقوله وقف را هدفمند نمایند و با توجه به اینکه وقف برای حضرت زهرا(س) تاکنون بسیاراندک بوده، لذا این موقوفه بنام حضرت زهرا(س) و برای حمایت از برنامه های فرهنگی مرتبط با ایشان کلید خورد و ریاست وقت اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و امام جمعه وقت مشهد، تولیت مشترک این موقوفه را عهده دار هستند.

این موقوفه درچهارطبقه ساخته شده است و همکف تجاری و طبقات بالا مسکونی می باشند و بعد از اتمام وقف‌ این مجتمع، بصورت سالیانه اجاره داده می شود و ازعوائد و درآمد آن انشاءالله اجرای نیت خواهد شد وبرای کمک به برگزاری مراسمات میلاد و شهادت حضرت و اعزام مبلغ به سراسر استان و تولید و نشرکتب و آثاری که با موضوع فرهنگ فاطمی و عفاف و حجاب دربرخواهدداشت.

صف آراء در ادامه خاطرنشان شد : برای مشارکت دربزرگترین موقوفه در کشور، ارزش این بنا را به ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی تقسیم شده است  و برای هر سهم یک برگ وقف نامه با شماره سریال مجزا و مهرموقوفه مهرفاطمی چاپ گردیده و به نام واقفین صادر می گردد.

لذا از تمام ارادتمندان به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) دعوت می شود تا در این طرح مبارک سهمیم شوند و با وقف سهمی به نیت خودشان یا عزیزانشان، همچنین به نیت اموات گذشتگان، شهدا و… صدقه جاریه ای را رقم بزنند.

وی در ادامه گفت : تاکنون با گذشت ۲سال از تبلیغ این موقوفه درسطح مشهد و برخی از شهرستان های استان و حتی تعداد قابل توجهی از مساجد شهرهای تهران ، زنجان ، کرمان و یزد حدود ۱۳۰ هزار سهم وقف شده و بحمدالله با اطلاع رسانی بیشتر که در شهرستان سبزوار برای اولین بار بوده توسط حجه الاسلام صف آراء به مدت دو هفته است که تبلیغ می شود از مجموع ۱۲ مسجد ۴۰۰ سهم وقف ثبت شده است و ان شاءالله با زحماتی که عزیزان در بخش رسانه و فضای مجازی و هفته نامه هفت قلم می کشند شاهد استقبالی چشم گیر در این زمینه باشیم.

ضمنا ازعزیزانی که به شماره حساب ۰۱۰۰۰۰۱۸۱۸۰۰۲ بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۱۴۸۴۸۶۴۸۴ این موقوفه واریز وجه می نمایند تقاضا می شود که شماره پیگیری و تاریخ و ساعت واریز را به شماره ۰۹۳۶۰۴۷۵۵۲۳ پیامک نمایند تا در اسرع وقف سند وقف نامه به آدرس واقف ارسال گردد و در آمار شهرستان ثبت شود.

لازم به ذکر است که تعدادی از برگه های وقف نامه را در دفتر نشریه هفت قلم خدمت مسئول محترم این نشریه  به امانت می گذاریم تا روند وقف و دسترسی عزیزانی که در سطح مساجد محافل و تشکّل ها فعالیتی در این زمینه دارند محل رجوع و پاسخگویی باشد.

ان شاءالله اجرهمه ی عزیزان با حضرت زهرا سلام الله علیها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *