همه ادارات و نهاد ها موظف به ارائه خدمات به اهالی کوی‌گلستان سبزوار هستند

همه ادارات و نهاد ها موظف به ارائه خدمات به اهالی کوی‌گلستان سبزوار هستند

نشست رسیدگی به مشکلات کوی گلستان سبزوار با حضور معاونین فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری شهرداری در جلسه رسمی روز گذشته شورای شهر برکزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، در این نشست عضو شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: از سالها پیش مطلع مشکلات کوی گلستان سبزوار هستیم و اگر مردم این محله بخواهند، مشکلات آنها برطرف می شود.

کاظم کرامت افزود: در بحث سرای معمار زاده در کوی گلستان اتفاقی بود که در متراژ آن اختلاف وجود داشت و به دنبال بهسازی این سرا با همان وضعیت فعلی هستیم.

وی بیان کرد: همه ادارات مربوطه باید اقدامات لازم در کوی‌گلستان را انجام دهند و اولویت ها به شورا و شهرداری سبزوار اعلام شود چراکه اجرای شبکه فاضلاب به عنوان اقدام زیربنایی مهم تر از اجرای آسفالت در کوی گلستان است.

او ادامه داد: وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار برای حل مشکلات کوی گلستان باید تعیین شود و همچنین همه ادارات و نهاد ها موظف به ارائه خدمات به اهالی کوی گلستان هستند.

کرامت تاکید کرد:تشکیل کمیته یا کارگروهی برای پیگیری مشکلات کوی گلستان سبزوار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار  نیز در این نشست، گفت: بابت اتفاقات اخیر از جمله جاری شدن روان‌آب و فاضلاب از تک تک مردم کوی گلستان عذرخواهی می کنم و امیدوارم در آینده شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

علی‌اکبر فروغی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار دغدغه‌مند پیگیر مشکلات کوی گلستان هستند و جلسات متعددی در ستاد بازآفرینی شهری و فرمانداری سبزوار داشته‌ایم و همه ما به خوبی مشکلات این محله را می دانیم.

او تصریح کرد: در جلسات شورا نباید حرف های تکراری مطرح شود و تصمیمات اجرایی برای ساماندهی کوی‌گلستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: زحمات شهرداری سبزوار در سالهای اخیر در کوی گلستان قابل تقدیر است و متاسفانه در سبزوار مدیریت واحد شهری نداریم چراکه نهادهای خدمات رسان باید موظف به انجام اقدامات مورد نیاز در این محله شوند.

فروغی گفت: از فرماندار سبزوار درخواست دارم که هماهنگی های لازم برای برگزاری نشستی فوری با مدیریت ایشان صورت گیرد و وظایف تمامی دستگاه های اجرایی برای انجام اقدامات عملی در کوی گلستان مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار بیان کرد: در این مدت مطالب مختلفی در خصوص مشکلات کوی گلستان در فضای مجازی و روزنامه ها منتشر شده اما کاری برای کوی گلستان انجام نشده است و از مشکلات اهالی به هیچ عنوان نباید سواستفاده تبلیغاتی شود.

فروغی افزود: آمادگی داریم در کمیسیون عمرانی و توسعه شهری شورای اسلامی شهر سبزوار نشستی با مجموعه مدیران شهرداری داشته باشیم و مشکلات اهالی کوی گلستان اولویت‌بندی شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم اهالی کوی گلستان با مجموعه شهرداری و ادارات سبزوار هماهنگ باشند و یک صدا از محله بلند شود و اختلافات کنار گذاشته شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر سبزوار هم گفت: برخی از مشکلات کوی گلستان فضای تبلیغاتی برای خودشان به راه انداخته‌اند، در حالی که اهالی کوی گلستان حتی برای دریافت وام یک میلیون تومانی مشکل ضامن دارند.

زهرا بخشی افزود: چرا یک‌بار صدای ما در مورد مشکلات کوی گلستان به گوش استاندار محترم خراسان رضوی نرسیده است؟ متاسفانه میراث فرهنگی کوی گلستان سبزوار را خط قرمز اعلام کرده و نمی‌گذارد اقدام اجرایی در این محله انجام شود.

وی بیان کرد: چاره درد کوی گلستان اینجا نیست و باید صدای ما به گوش مسئولان استانی و کشوری برسد.

او اضافه کرد: دست ما در مورد حل مشکلات کوی گلستان بسته است و گره آن در این جلسات باز نمی شود و هر چقدر اعتبار برای بهسازی این محله گذشته شود، به دلیل مخالفت های میراث فرهنگی نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی گفت: متاسفانه برخی به اسم شفاف سازی چوب حراج به آبروی شهر سبزوار زده‌اند و حیثیت و آبروی سبزوار را زیرسوال برده‌اند.

نماینده اهالی کوی گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه گلایه های اهالی کوی گلستان در خصوص مشکلات بسیار زیاد است، گفت: از سال ۱۳۸۶ پیگیر حل مشکلات بوده ایم به تمامی نهاد ها از جمله شورای اسلامی شهر، فرمانداری، نمایندگان مجلس شهرداری و تمامی ارگانها نامه برای حل مشکلات نامه داده ایم و اعلام همکاری با مسئولان مربوطه را داشته‌ایم.

حسن سیمایی افزود: بنده و سایر اهالی خواهشمند هستیم که هرچه سریعتر اقدامی در این محله صورت گیرد و نباید فاجعه‌ای چهار هزار نفر جمعیت در این محله رخ دهد.

وی اظهار کرد: مشکلات این محله در زمینه عدم اجرای شبکه فاضلاب زیاد است و چند ماه پیش به دلیل بارندگی و فرسودگی منازل چند ساختمان تخریب شده و در رسانه ملی منتشر شده است.

او گفت: نمی دانیم کلید حل مشکلات کوی گلستان کجاست؟ حق شهروندی اهالی کوی گلستان کجاست؟ مردم کوی گلستان همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌ اما از خدمات محروم مانده‌اند.

سیمایی تصریح کرد: ۱۵۰ کارگاه خراطی و آهنگری به دلیل عدم رونق کسب و کار در این محله تعطیل شده و تنها ۴۰ کارگاه فعال هستند و درآمدی از شهرسبزوار نداریم.

وی ادامه داد: اتصال بازار کوی گلستان به بازار سرپوش خواسته اهالی این محله است و محله گلستان مانند شهر ارواح شده و روی ما خط قرمز کشیده‌اند!

او اضافه کرد: جز نخستین شهروندان سبزواری بوده ایم و چرا فضای ورزشی خانه بهداشت و مکان های تفریحی، فضای سبز برای اهالی کوی گلستان نمی سازند؟ از تمامی مسئولان همانند همیشه تقاضا می کنیم که وضعیت کوی گلستان از هم‌اکنون بدتر نشود.

سیمایی خاطرنشان کرد: منازل اهالی کوی گلستان در حال تخریب کامل است و برخی شایعه پراکنی می کنند که اهالی کوی گلستان برای بازسازی و خرید محله همکاری نمی کنند. فرزندان محله ما را برای استخدام در ادارات نمی پذیرند.

وی گفت: اگر به مشکلات ما رسیدگی نشود، مشکلات خودمان را در رسانه های خارجی منتشر می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *