راه اندازی بنیاد مکتب شهیدحاج قاسم سلیمانی درسبزوار

جلسه رسمی فوق العاده کمیسیون ایثار، مقاومت و امنیت شورا با دستور کار بررسی همایش علمی مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور شهردار سبزوار و جمعی از مدیران شهری و شهرداری برگزار شد.

علی ارغیانی کمیسیون ایثار، مقاومت و امنیت شورای اسلامی شهر سبزوار در این جلسه گفت: سومین جلسه برگزاری همایش علمی مکتب حاج قاسم با دستور کار تشکیل کمیته تخصصی این همایش برگزار شد تا برنامه ریزی و تبیین هر بهتر این همایش از هم اکنون در دستور کار قرار بگیرد.وی با بیان اینکه ما تنها ۶ ماه برای برگزاری همایش علمی حاج قاسم فرصت داریم، افزود: از هم اکنون باید تمامی مبانی پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته و پیش بینی شود.

شهردار سبزوار نیز در این جلسه گفت: امید است با همراهی شهرداری و مجموعه شورا بتوانیم گام های موثری در برگزاری همایش مکتب حاج قاسم برداریم.سید علی کوشکی با بیان اینکه در این کارگروه تخصصی باید همه ادارات و نهادها از آموزش و پرورش تا دانشگاه ها در آن عضو باشند، افزود: مقالات جمع آوری شده باید به عنوان سند افتخار درقالب کتاب با تیراژ بالا در سطح کشور چاپ و توزیع شود چاپ شود.

کرامت عضو شورای شهر نیز گفت: هرآنچه که در کنگره قرار است درنظر گرفته شود، می تواند به صورت نمایش اجرا و بخش های مختلف همایش در قالب کار هنری تولید شود.وی تاکید کرد: برای سردار سلیمانی در سطح کشور تاکنون کارهنری خوب ندیده‌ایم که دلنشین باشد، در زمان پیش رو چه خوب است که برای این سردار بزرگ سرودی تهیه و تنظیم نماییم.

آرمین نایب رئیس شورای شهر سبزوار هم گفت: پیرو جلسه برگزار شده در خصوص کنگره کشوری ۱۶۰۰ شهید دیارسربداران با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی و موضوع مکتب حاج قاسم هماهنگ های اولیه صورت گرفته.با توجه به حساسیت موضوع برای شناختن قاسم سلیمانی به قشر جوان باید مقوله پژوهش به عنوان گام نخست در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش پژوهش اولین مبحث اهداف همایش است، بیان کرد: اهداف گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و‌جنگ تحمیلی، تبیین راه های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و کاربردی کردن آن، تبیین راه های فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین راه های انتقال فرهنگ شهادت در سلامت خانواده و جامعه از اهداف کلی این همایش است.او با بیان اینکه نخستین محور بحث پژوهش در حوزه مکتب حاج قاسم می باشد، گفت: حدود ۲۴ مورد ویژگی های شاخص شهید سلیمانی استخراج شده  تا بررسی های لازم صورت بگیرد.

آرمین افزود: شهید سلیمانی و اخلاص، نظم انضباط در امور، روحیه سلحشوری، روحیه انقلابی، سرعت العمل به هنگام بودن، سخت کوشی، دیپلماسی و روابط خارحی، حریت و آزادگی، استقامت فکری و عملی از جمله این موارد است.نایب رئیس شورای شهر بیان کرد: محور بعدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه های عملی و‌نظری، نقش ایثار و شهادت در پیشرفت کشور، نقش در تحقق سعارسال، در نهادینه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در ضرورت دفاع از حریم اهل بیت است که برای آن حدود ۲۰ موضوع شناسایی و در نظرگرفته شده است.

پیری معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار هم گفت: بنیاد مکتب حاج قاسم در سراسر کشور ابلاغ شد این موضوع برای راه‌اندازی بنیاد باشد.او با تاکید بر اینکه بنیاد مکتب حاج قاسم در سبزوار راه اندازی می شود، بیان کرد: با توجه به چارت تشکیلاتی کنگره ۱۶۰۰ شهید کمیته دانشجویی تشکیل شده که این مهم در راستای برگزاری همایش علمی مکتب حاج قاسم است.

کوشکی مدیر دفتر امام جمعه سبزوار نیز گفت: اگر قرار باشد یک مسیر ادامه یابد باید تبیین شود و بدون تبیین صرف یک حرکت تقلیدی نمی شود مسیرها را درست رفت.وی افزود: رهبر معظم انقلاب در هر سخنرانی خود اعلام کرده اند تبیین اندیشه و افکار حاج قاسم برای مسئولان و مردم راهگشا است برگزاری همایش علمی ببه این جهت برای نخبگان دانشگاهی مهم است که برای گفتمان سازی حاج قاسم باید به سمت تبیین علمی برویم.

بروغنی دیگر عضو شورای شهر نیز تاکید کرد : باید برای برگزاری این همایش در سطح ملی و فرامنطقه ای تصمیم گیری شود. ضمن اینکه باید از ظرفیت دانشگاه ها برای این همایش استفاده کرد.وی گفت: استان ما در شرایط قرمز ویروس کرونا قرار گرفته و از این حیث باید تمام جوانب در شرایط شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شود.

فروغی رئیس شورای شهرستان سبزوار هم گفت: فرا مرزی بودن یکی از شاخص های حاج قاسم است پیشنهاد می کنم که این همایش به صورت بین المللی برگزار شود چرا که سردار سلیمانی متعلق به همه جهان است و از این رو لازم است که همایشی بزرگ و در خور شان این شهید والامقام برگزار شود.گفتنی است برگزاری همایش به صورت بین المللی و راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش ملی مکتب حاج قاسم سلیمانی درشورای شهر سبزوار ازمصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *