۳ برابر شدن صدور پروانه بهره‌برداری معدن در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: طی ۷ سال گذشته و در دولت تدبیر و امید، صدور پروانه بهره ‌برداری معدن در این شهرستان حدود سه برابر شده است.

احمد برادران در نشست شورای اداری سبزوار افزود: در ابتدای دهه ۱۳۹۰ تعداد پروانه ‌های بهره‌برداری معدنی در سبزوار ۵۵ فقره بود که این تعداد اکنون به ۱۴۹ فقره افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سبزوار با بهره‌مندی از انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه، از قطب‌های معدنی خراسان رضوی است.

فرماندار ویژه سبزوار اظهار داشت: همچنین طی یک سال گذشته ۱۰ معدن با سرمایه‌گذاری ۱۱۶ میلیارد ریال در زمینه بهره برداری و استخراج انواع کانی‌های معدنی و کرومیت در این شهرستان فعال شده است.

برادران با اشاره به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با استقرار واحدهای فرآوری در مسیر معادن سبزوار اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین با احداث کارخانه فرو سیلیکو منگنز با تولید روزانه ۸۰ تن و اشتغال زایی برای ۵۰۰ نفر با سرمایه گذاری یک شرکت چینی که در مرحله پایانی قرار دارد، معادن منگنز غرب خراسان فعال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *