سبزواربا رشد ۱۲۰درصدی کلزا در استان خراسان رضوی

شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی از ابتدای خرید دانه روغنی کلزا تا کنون نزدیک به ۸ هزار تن کلزا خریداری کرده که نسبت به سال گذشته تا این زمان ۳۰ درصد رشد خرید را نشان می دهد.

ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی درگفتگو با رسانه ها گفت: از ابتدای خرید طرح تضمینی کلزا از کشاورزان تاکنون بیش از ۸هزارتن دانه روغنی کلزا خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: شهرستانهای تربت جام، سبزوار، رشتخوار و مشهد در خصوص خرید دانه های روغنی کلزا پیشگام بودند و شهرستان تربت جام با افزایش ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته و سبزوار با رشد ۱۲۰ درصدی و رشتخوار با رشد نود درصدی نسبت به سال گذشته رتبه های اول تا سوم خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی همچنین  گفت: شانزده مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان خراسان به صورت تمام وقت در امر خرید فعال بوده و عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را انجام می دهند.

همچنین در خصوص خرید تضمینی گندم نیز گفت: میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاونی روستایی تا این زمان بیش از ۸۰ هزار تن بوده است که در مراکز خرید تایید شده از سوی شرکت غله عملیات خرید را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *