ابهام در پیشرفت فیزیکی راه آهن سبزوار

نماینده سابق مجلس: ۶۵ درصد، نماینده فعلی مجلس: ۳۵ درصد

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان در مجلس در مورد برخی عقب‌ماندگی‌ها در حوزه صنایع منطقه گفت: در این حوزه البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بهروز محبی افزود: اما برخی طرح‌ها و پروژه‌های بنیادی غرب خراسان به صورت نیمه کاره رها شده است و برخی صنایع منطقه دارای مشکلات ریشه‌ای هستند و همین سبب شده تا با ظرفیت پائین‌تری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه راه‌های غرب خراسان و منتهی به سبزوار ادامه داد: محورهای مواصلاتی سبزوار به بردسکن، قوچان و اسفراین وضعیت مناسبی ندارد و در طول سال‌های اخیر به دلیل تصادفات متعدد و همچنین موارد فوتی و جرحی، به مسیرهای مرگ در استان مشهور شده‌اند و باید برای ساماندهی آنها اقدامات عاجل صورت بگیرد.

نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان در مجلس اظهار داشت: در حوزه راه آهن نیز شاهد عقب‌ماندگی تاریخی منطقه هستیم و سالهاست که طرح راه آهن خوشاب – سبزوار کلید خورده اما همچنان پس از گذشت سال‌ها، صرفاً ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محبی تصریح کرد: در این شرایط باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت بخش خصوصی منطقه بهره گرفت و البته باید نظارت لازم بر عملکرد آنها نیز صورت بگیرد تا شاهد مواردی همچون مالیات‌گریزی نباشیم.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با حضور استاندار جدید در استان، حرکت ابداعی خوبی با عنوان مثلث توسعه اقتصادی رقم خورده و در شرایطی که نمی‌توان چندان روی منابع دولتی حساب کرد، طرح چنین دیدگاه‌ هایی و حرکت در مسیر آنها، می‌تواند در حوزه اقتصادی مثمرثمر باشد.

پ.ن: این در حالیست که علی سبحانی فر، نماینده سابق مردم شهرستانهای غرب خراسان در مجلس دهم، در ۱۴ فروردین سال جاری گفته بود پروژه اتصال سبزوار به راه آهن از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردارست‌. حال لازم است با انجام یک مناظره میان‌ نمایندگان جدید و قدیم منطقه در مجلس، ابهامات در این موضوع برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *