بازار تاریخی سرپوش سبزوار بهسازی می شود

در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر به ریاست مهدی مقصودی بحث بهسازی بازار تاریخی سرپوش با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار، شهرداری، مالکان و کسبه مطرح و مورد موافقت حاضرین قرار گرفت.

در این جلسه همچنین کش‌وقوس‌های احداث گذر فرهنگ و هنر در این شهر، بار دیگر مورد بحث قرار گرفت. شهردار سبزوار در این جلسه با اشاره به موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد گذر فرهنگ و هنر در این شهر در مکانی که مشخص شده، به لزوم هماهنگی این‌گونه امور در سطح استان تأکید کرد. سیدعلی کوشکی از فرماندار ویژه سبزوار خواست از مدیرکل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در استان برای حضور در سبزوار و بحث در این باره دعوت کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در پاسخ گفت که گذر فرهنگ و هنر قانوناً باید در فضایی احداث شود که در حال حاضر، از آن استفاده فرهنگی نمی‌شود. رضا شجاع‌مقدم افزود: «علیرغم موافقت وزیر و مدیرکل ارشاد، مسئله حقوقی وجود دارد؛ مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار، خود یک مکان فرهنگی است و نمی‌توان گذر را در آن ایجاد کرد.»

در این نشست که شهردار سبزوار، ریاست اداره ارشاد، ریاست اداره میراث فرهنگی، ریاست بهزیستی، ریاست نهاد کتابخانه ها و مسئول دفتر امام جمعه سبزوار به عنوان مهمان حضور داشتند، همچنین کلیات طرح احداث بازارچه کتاب در ضلع شرقی باغ ملی، ایجاد کمیته‌ای به منظور برپایی نمایشگاه توانمندی رسانه های سبزوار در فضای روباز با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام پایش و آمارگیری از زباله گردان سبزوار توسط سازمان پسماند جهت اقدامات بعدی و ساماندهی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *