حدیث غدیر اثبات امامت و ولایت اهل بیت(ع) است.

امام جمعه سبزوار گفت: یکی از مهمترین ادله بر ولایت حضرت حضرت علی (ع)حدیث غدیر است واین حدیث اثبات امامت و ولایت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت افزود: درسند حدیث غدیر، مرحومه علامه امینی زحمات زیادی کشیده است که تواتر سند این حدیث را اثبات نماید و وقتی حدیثی تواتر آن ثابت شد از حیث سند نمی تواند در آن خدشه کرد.

 وی تصریح کرد: حدیث غدیر سندی معلوم است که افراد و محققان می توانند علم ورود به آن حدیث را از منبع آن که  پیامبر (ص) است پیدا نمایند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به کتاب ارزشمند الغدیر گفت: مرحوم امینی از ۱۱۰ نفر از صحابه نام می برد که  به طور مستند ماجرای غدیر را نقل کرده اند ابوبکر، اسامه بن زید بن حارثی کلبی، ابیه بن کلب حارثه خزرجی کلبی، ام سلمه همسر  پیامبر(ص)، ابوذر غفاری و جابر بن عبدالله انصاری  برخی از این صحابه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه  درادامه افزود: علامه امینی پس از روایت حدیث غدیر از  ۱۱۰ صحابه از ۸۴ تن از تابعین نیز که رسول خدا(ص) را درک نکرده اند اما صحابه رسول الله را درک کردند حدیث غدیر را نقل کرده است که برخی این تابعین شامل ابوسلمه بن عبدالرحمان عوف زهیری، ابولیلای کندی، حرث بن مالک، سعید بن مسیب مخزومی، عامر بن سعد بن ابی وقاص مدنی و سعید بن وهب بن همدانی کوفی هستند.

وی اظهار داشت: علامه امینی پس از صحابه و تابعین، روایت واقعه غدیر را از ۳۶۰ تن از علمای قرن دوم تا ۱۴ هجری قمری روایت کرده است.

امام جمعه سبزوار گفت: علمای بسیاری از اهل سنت، حدیث غدیر را نیکو و آنرا صحیح دانسته اند که هیچ شبهه و خدشه ای در آن وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *