موضوع مسکن ویژه خبرنگاران را پیگیری می کنیم

درنشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوارمطرح شد :

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم پیگیری موضوع مسکن خبرنگاران این شهرستان، گفت: نمایندگان مردم سبزوار برای ساخت مسکن خبرنگاران حمایت می کنند بنابراین اداره ارشاد سبزوار با حمایت نمایندگان به عنوان متولی ورود کند.

به گزارش هفته نامه هفت قلم، علی اصغرعنابستانی روزشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با بیان اینکه حوزه رسالت خبرنگاری بحث دفاع از کیان نظام و ولایت است و در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری از تحریف حرکات انقلاب ابراز نگرانی کرده‌اند، اظهار کرد: اگر با تحریف مقابله کنیم، مقابله با تحریم دشمن کار سختی نیست و دشمن توانسته اثرات انقلاب را کم رنگ کند و فضای خوبی نیست، امروز در بین آنچه هستیم و آنچه که باید باشیم، فاصله داریم. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر سر آرمان‌های خود ایستاده و اگر تبیین کنیم، حرکت ما تسهیل می‌شود، بیان کرد: نگاه به خارج ضربه سنگینی به کشور زده و ظرفیت‌های خوبی در سبزوار داریم که از آن استفاده نمی‌کنیم، بنابراین وظیفه داریم در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم. نماینده غرب خراسان تصریح کرد: گام دوم انقلاب اسلامی می گوید که حکومت خداوند و مردم هیچگونه تناقضی نیست و بدون مردم حاکمیت الهی مشروعیت ندارد بنابراین مشروعیت انقلاب برای مردم است. عنابستانی با بیان اینکه در روز های نخست گفته ایم قرار است سرمان را پایین بیندازیم و تنها کارمان را برای توسعه غرب خراسان انجام دهیم، گفت: شبانه روز باید برای مردم حوزه انتخابیه کار کنیم و قرار نیست در این مسیر به سنگ زدن ها و چوب لای چرخ گذاشتن توجه کنیم. وی افزود: با کسی دعوا نداریم اما از کنار کسانی که بخواهند سنگ بیندازند عبور می کنیم و کار خودمان را انجام می دهیم. نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعامل ایران با جهان، بیان کرد: باید بدانیم جهان تنها غرب نیست و متاسفانه غرب زدگی در ساختار اداری کشور موج می زند و این تصور که دنیا تنها غرب است، در طول ۴۰ سال اخیر پدر کشور را درآورده است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات کارگران، افزود: حدود ۲۵ درصد کارگران از مزایای حقوق و دستمزد و سایر مزایا استفاده می کنند و اگر می خواهم داد کارگر بزنم، باید داد همه را بزنم و ساختار باید اصلاح شود. عنابستانی بیان کرد: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که تنها ۲۲۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می نمایند یعنی دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار در هیچگونه مزایا دریافت نمی کنند. وی با بیان اینکه معتقد به فیلترینگ حتی برای تلگرام نیستم اما ۵۰ درصد کل حجم اینترنت کشورما را اینستاگرام می بلعد و بدون اینکه این شرکت یک جواب را به جمهوری اسلامی بدهد، گفت: میلیاردها میلیارد هزینه را در حلق اینستاگرام می ریزیم، نباید به فکری به حال آن بکنیم؟ نباید ضابطه مند شود؟ مگر دنیا این موضوع را رها کرده که ما هم آنرا رها کنیم؟ باید به فکری به این موضوع برداریم. عنابستانی در مورد مسکن خبرنگاران سبزواری نیز بیان کرد: این موضوع باید رسیدگی شود و نمایندگان مردم سبزوار از این موضوع حمایت می کنند بنابراین اداره ارشاد سبزوار با حمایت نمایندگان به عنوان متولی ورود پیدا کند. وی خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، گفت: این اداره طرح بیاورد که مطالبه زمینی در این مورد صورت گیرد و از طریق اداره راه و شهرسازی پیگیری صورت گیرد و پس از آن به دنبال مدل ساخت و اخذ تسهیلات باشیم.

اختلاف طبقاتی و بی‌عدالتی در کشور حال مردم را بد کرده است

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه باید اهل انصاف و انعکاس واقعیت‌ها باشند و قبل از خدمتگزاری مردم در مجلس شورای اسلامی به موضوع عدم استقلال و موضوعات معیشتی خبرنگاران می‌اندیشیدم، گفت: استقلال مادی خبرنگاران مسئله مهم و اساسی است و اگر اصحاب رسانه طرحی مطرح کنند، به عنوان صدای شما در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کنیم. بهروز محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه اتفاقات ناگواری در کشور ما در بحث عدالت رقم خورده و اختلاف طبقاتی حال مردم را بد کرده بنابراین در بحران‌ها سرمایه ثروتمندان بیشتر شده است، بیان کرد: بازسازی نظام مالیاتی مسئله مهمی است و مجلس به عنوان نخستین اقدام طرح مالیات بر خانه‌های خالی را آغاز کرده اما اصحاب رسانه باید زمینه‌های آن را فراهم کنند. نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های سبزوار، گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان در سبزوار فعال شود، تغییرات بزرگی در کشور رقم می‌زنند، بنابراین بعد از ۴۰ سال به هیچ عنوان آزمون و خطا پذیرفته نیست. عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث فیلترینگ اینستاگرام در مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان مطرح نیست و در اولویت های مجلس شورای اسلامی قرار ندارد، بیان کرد: در فضای مجازی مشکلات فراوان داریم چه بلاهای را برسر جوانان این مرز و بوم می آوردند و خانواده ها از مجلس انقلابی درخواست ورود به بحث آسیب های فضای مجازی را کرده است.

درخواست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برای رسیدگی به مشکلات اصحاب رسانه

رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این نشست گفت: انجام بیمه خبرنگاران فرآیند تقریبا سختی دارد و در بحث خبرنگاران و فعالان رسانه قانون باید این اختیار را به مدیرمسئول بدهد که حداقل دو یا سه نفر را بیمه کند. وی افزود: مشکل دیگر اصحاب رسانه نبود مکانی برای استقرار است و مدارس بلااستفاده بسیاری در سبزوار وجود دارد که امیدواریم با پیگیری نمایندگان غربخراسان امکان استقرار اصحاب رسانه فراهم شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بیان کرد: درخواست داریم نمایندگان دیارسربداران پیگیری نمایند که هر مدیرمسئول یا صاحب امتیاز مجوز نشریه مکتوب یا سایت خبری خود را دریافت می‌کند، از سوی دولت دوربین عکاسی و امکانات اولیه در اختیار رسانه قرار گیرد یا تسهیلات بانکی با سود کم درصد برای خبرنگاران در نظرگرفته شود.

نبود مسکن دغدغه خبرنگاران سبزواری

جوادباشتنی، عضوهیات مدیره کانون خبرنگاران شهرستان سبزوار نیز با بیان اینکه نمایندگان گذشته مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران صحبت می کردند اما پیگیری در این زمینه صورت نمیگرفت. باشتنی، عضوهیئت مدیره کانون خبرنگاران شهرستان سبزوار دغدغه دیگر خبرنگاران را مشکل نداشتن مسکن دانست و گفت: از نمایندگان محترم درمجلس شورای اسلامی تقاضا دارم از وزارت راه وشهرسازی پیگیر اختصاص قطعه زمینی شوند تا درکمترین زمان ممکن مشکل مسکن خبرنگاران برطرف شود.

جواد باشتنی بیان کرد: برخی از همکاران رسانه ای سالهاست که مستاجرهستند و با مشکل نبود مسکن دست وپنجه نرم می کنند و این موضوع دغدغه اینجانب نیست بلکه دغدغه تمامی خبرنگاران زحمتکش سبزواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *