۷۰ درصد وقفهای سبزوار، ویژه محرم است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: درآمد ۷۰ درصد موقوفه‌های منفعتی در این شهرستان با نیت هزینه عایدات آنها برای عزاداریهای محرم و دهه آخر صفر ثبت شده است و نیات واقفان این موقوفه‌ها در سه گروه روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام اجرا می شود.

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: به نیکوکارانی که تمایل دارند وقف خود را به نیات عزاداری محرم و امام حسین (ع) ثبت کنند، توصیه می شود موقوفات خود را با نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت سامانه کنند.

وی اظهار داشت: حسن وقف با نیت عام این است که برای نمونه در شرایط شیوع کرونا، چنانچه وقفی به نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت شده باشد می توان از محل عواید و درآمدهای آن، بسته های بهداشتی برای نیازمندان تهیه کرده و یا به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک کرد اما اگر نیت خاص باشد، چنین اقداماتی مجاز نیست.

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به ضرورت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه، تصریح کرد: کارشناسان وقف در اداره اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه حضور دارند و واقفان قبل از اقدام به وقف، می توانند با مراجعه به آنها و شناخت نیازهای جامعه، نسبت به ثبت وقف خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *