ساخت ۳ کتابخانه در مناطق حاشیه شهر سبزوار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با اشاره به این که کمبود فضای کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه این شهر مشهود است گفت:

اولویت این نهاد، ساخت کتابخانه در این محلات است.

معصومه فلاحی افزود: در گذشته بیشتر کتابخانه‌های عمومی سبزوار در مناطق مرکزی این شهر متمرکز بوده است و محلات حاشیه‌ای آن با بیش از یک چهارم جمعیت ۲۵۰ هزار نفری این شهر، محروم از مکان‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: در همین راستا، با کمک خیران و ستاد بازآفرینی شهری شهرداری سبزوار، اقدامات موثری صورت گرفته و هم اینک عملیات اجرایی ساخت سه کتابخانه در محلات حاشیه ای سبزوار آغاز شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار اظهار داشت: همچنین امسال با کمک ۷۰۰ میلیون تومانی یک نیکوکار و زمین اهدایی شهرداری سبزوار، ساخت کتابخانه شهدای گمنام در۲طبقه به مساحت ۴۴۵ مترمربع، درمنطقه شمال غربی این شهر آغاز شده است.

فلاحی تصریح کرد: سبزوار به‌عنوان قطب دانشگاهی و حضور چند هزار دانشجو نیاز مبرمی به ایجاد کتابخانه‌ جامع دارد و این مسئله یکی از مطالبات عمومی و جدی مردم سبزوار بوده است که در روزهای گذشته پیمانکار آن مشخص شده و این بنا در فضای ۴۵۰۰ مترمربعی با زیربنای ۲ هزار متر مربع ساخته می شود.

وی یادآور شد: مجموع فضای کنونی کتابخانه‌های عمومی شهر سبزوار، افزون بر ۵ هزار متر مربع است که با تکمیل طرح‌های نیمه تمام، این مساحت از ۸ هزار متر مربع فراتر می رود.

گفتنی ست؛ شهرستان سبزوار دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *