تشکیل کمیته کتاب در شورای شهرسبزوار

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار از تشکیل کمیته کتاب زیر مجموعه این کمیسیون خبر داد.

مهدی مقصودی با بیان این مطلب فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی را به اهالی فرهنگ و کتاب تبریک گفت.

عضو شورای شهر سبزوار با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه جامعه و رسالت و مسئولیت اجتماعی شورای شهر و شهرداری گفت: در نشست های اخیر کمیسیون فرهنگی برنامه های پیشنهادی هفته کتاب و کتابخوانی بررسی شد که یکی از مهمترین آنها تشکیل کمیته کتاب برای برگزاری برنامه های مرتبط با این حوزه در طول سال و تلاش برای کسب پایتخت کتاب ایران است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود: به همت کمیته نامگذاری شورای شهر  پارک مجاور بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی بنام کتاب نامگذاری شد که در سال های آینده المان های کتاب در این مکان نصب خواهد شد همچنین تلاش خواهیم کرد فضاهای مطالعه برای استفاده سنین مختلف در این پارک احداث شود.

مقصودی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی برای برگزاری برنامه ها ایجاد کرد که خوشبختانه با مشارکت اهالی کتاب، اعضای شورا، شهردار، زیر مجموعه های فرهنگی شهرداری، اداره های ارشاد و کتابخانه های عمومی مواجه شدیم و شرایط باعث تغییر روش برگزاری برنامه ها به روش مجازی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: کلیپ های تصویری معرفی نویسندگان کتاب، کتاب فروشان و خیرین کتابخانه ساز تهیه شده که در فضای مجازی منتشر می شود همچنین تبلیغات فضای محیط شهری به همین موضوع اختصاص خواهد یافت.

عضو شورای شهر تصریح کرد با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در کتابخانه های عمومی و کتابفروشی های سطح شهر حضور خواهیم یافت.

 مقصودی با تقدیر از فعالیت های خیرین کتاب خانه ساز شهرستان یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب را گرامی داشت یاد و خاطره خیرین کتاب خانه ساز با حاضر شدن در مزارشان اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *