شهردار سبزوار در سیل بهانگر اقدام جهادی کرد

در چند روز گذشته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با برخی اصحاب رسانه شهرستان به صورت اینستاگرامی درباره موضوعات مختلف به گفتگو نشست که موضوع” عنوان شهردار جهادی توسط سرهنگ موحدنیا” یکی از این موضوعات بود. ماحصل این صحبت را بدون کم و کاست در متن زیر می خوانید.

شهردار داعیه ای ندارد که از نام بنده و امام جمعه استفاده کند و اگر کم و کاستی در کارش دارد پشت این القاب و عناوین قایم نیست که سوء استفاده کند.

همه ما در انجام ماموریت‌ها و مسئولیت ها برخی کم و کاستی هایی داریم که در برخی قاصریم و در بعضی مقصریم.

این خصلت آدم است و مصداق این مثل که دیکته ننوشته غلط ندارد. هر کس که وارد کار اجرایی شد یک جاهایی اشتباه می کند. من به عنوان یک مدیر می‌گویم. گاهی تصمیمی را می گیرید و چاره ای ندارید که آن را اجرا کنید. چرا؟ چون چاره ای جز آن ندارید. اگر اجرا نشود اتفاق بدتری می‌افتد. برون دادش این است که برخی نگاه و احساس می کنند شما یا عمداً کار را انجام دادید یا از سر بی تدبیری و یا نا کارامد هستید. اما پشت صحنه این قضایا را نمی‌شود خیلی توضیح داد.

استفاده از عنوان جهادی را بنده در برخی موضوع ها گفته ام. مثلاً در موضوع سیل روستای بهانگر. اما متاسفانه چه هجمیه ای علیه شهردار شد. چرا؟ چون وی اگر نگاه مدیریتی می کرد، می گفت: خارج از حوزه مدیریتی است و فرماندار هم که موافقت نکردند. اما با دغدغه ای که داشت امکانات شهرداری را آورد و مسئولیتش را هم پذیرفت که اگر اتفاقی هم افتاد پاسخگو باشد. بنده آنجا حضور داشتم برخی از اعضای شورای شهر هم بودند و عکس‌ها را گرفتند و بعد که آمدند به صورت ناجوانمردانه بر علیه شهردار تبلیغ کرد.

اگر حضور آن روز و امکانات شهرداری نبود خیلی از اتفاقات نمی افتاد مثلاً راه باز نمی شد که انصافاً در آنجا کار جهادی کرد. یا در موضوع سیل و آب های روان داخل شهر اقدامات جهادی انجام دادند.

وقتی مطالبی را می‌گوییم باید از ساختار دستگاه‌های اجرایی هم اطلاع داشته باشیم برخی از کارها در بین دستگاه‌ها و نهادها تقسیم شده، مثلاً همین موضوع بین شهرداری، اداره آب منطقه ای می باشد. ۵۰ درصد کار به عهده شهرداری است و مابقی برعهده دیگر ادارات. وقتی یکی از نهادها انجام نمی‌دهد یقینا برای دیگر ادارات مشکل ایجاد می‌کند.

من می‌بینم در برخی دستگاه‌ها این حمیت نیست و کار را هم انجام نمی‌دهند و ازین رو همه تقصیرها به گردن شهردار می افتد.

یا در موضوع شیوع کرونا، شهردار اخیرا در جلسه ای پیشقدم شد و اعلام کرد تمام کسب و کارهایی که در زمان شیوع کرونا تعطیل شده اند با تایید اتاق اصناف و فرمانداری از پرداخت عوارض شهری و پسماند معاف و بخشیده می‌شوند، یا در کنگره ۱۶۰۰ شهید سبزوار، شهردار، چون دغدغه شهدا را دارد، جهادی وارد کار شد و برای شهدا کمک کرد.

شاید شهردار چند کار بر زمین افتاده هم دارد که بنده هم به آن انتقاد دارم. پس این عنوان جهادی تایید صد درصدی نیست هر فرد و مدیری هم کار خوب دارد و هم کار بد که باید بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *