فعال شدن گمرگ درسبزوار

با حضور مدیرکل گمرکات استان، اداره گمرگ سبزوار درمراسمی با امام جمعه وحضورمسئولین استانی و نمایندگان مردم غرب خراسان درمحل مجموعه شهرک صنعتی سبزوار،فعالیت خودرا آغازکرد.

اولین محموله صادراتی گمرک غرب خراسان که ساختمان آن در شهرک صنعتی سبزوار قرار دارد، محصولات شرکت سیمان سبزوار بود که مراحل گمرکی صدور آن به خارج از کشور، در سبزوار انجام شد‌.

این گمرک، ۸۹اُمین واحد گمرکی در شهرهای غیر مرکز استان و ۳۵اُمین واحد گمرکی شهرهای غیر مرزی کشور به شمار می رود که راه اندازی آن در تسهیل صادرات محصولات منطقه و رونق اقتصادی غرب خراسان، نقش بسزایی خواهد داشت.

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم غرب خراسان در مجلس در این مراسم، ضمن ابراز امیدواری از ثمرات افتتاح گمرک در توسعه و صنعت منطقه، گفت: به زودی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار آغاز به کار خواهد کرد و لازم است گمرک در آنجا، شعبه دیگری احداث نماید.

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت سبزواردر این خصوص گفت: با استقرار اداره گمرگ در این شهر،یکی از زیرساختهای مهم اقتصادی منطقه غرب خراسان فراهم شد.

علی امیدبخش افزود: فعالیت گمرک درسبزوارعلاوه بر ایجادشتاب اقتصادی درفعالیت واحدهای تولیدوتجاری،شاخصهای اقتصادی منطقه را درمراودات بین‌المللی ارتقا می‌دهد.

وی اظهارداشت:گمرگ سبزوار پایگاهی اداری است که فعالان حوزه اقتصادی می‌توانند بابهره‌گیری ازخدماتش، امورمربوط به صادرات محصولات را ازسبزوار به سمت گذرگاههای مرزی کشور و همچنین امور مرتبط به واردات مواد اولیه رادر داخل منطقه انجام دهند.

امیدبخش بابیان اینکه سبزوار با فعالیت ۱۷هزار واحدصنفی، ۲۷۰ واحد صنعتی،فرودگاه، راه‌ آهن، راههای مواصلاتی متعدد ومنطقه ویژه اقتصادی نیازمند ایجاداداره گمرک بود،تصریح کرد: سازمان گمرگ ایران پارسال با استقرار وفعالیت گمرک در سبزوارموافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *