ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌ آهن سبزوار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل ایستگاه راه‌آهن سبزوار و بخشی از مسیر این پروژه، امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که مقرر است بطور کامل تخصیص یاید.

علی نیکزاد امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌ آهن سبزوار، افزود: پیمانکار احداث این ایستگاه، شرکت‌ بتن و ماشین آستان قدس رضوی است که با تلاش این شرکت، کار فلزی و سفت کاری پروژه تا پایان سال جاری، انجام می شود.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه سبزوار نیز گفت: طرح راه آهن سبزوار به طول ۴۵ کیلومتر، از ایستگاه سلطان آباد شهرستان خوشاب به شهر سبزوار، در حوزه زیرسازی، ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین شاد افزود: عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن این شهر نیز آغاز شده که در صورت تخصیص کامل اعتبارات در این حوزه، این طرح مهم سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: برای دسترسی آسان مردم، ایستگاه راه ‌آهن سبزوار در کنار شهر و در بزرگراه شهید سلیمانی (کمربندی شرقی) این شهر احداث می شود.

شاد اظهار داشت: پیش بینی ظرفیت مسافر ایستگاه راه آهن سبزوار برای سال اول بهره برداری، ۲۰۰ هزار نفر و ظرفیت بار آن ۲۰۰ هزار تن است که تا ۲ دهه آینده، ظرفیت حمل مسافر، به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت حمل بار، به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه سبزوار تصریح کرد: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط اروپا با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این مسئله، اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.

گفتنی ست؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سفر یک روزه به غرب خراسان، با حضور در گلزار شهدای شهر سبزوار، نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن سبزوار و جاده‌ های شهرستانهای سبزوار، خوشاب، جوین و جغتای، بخشی از برنامه‌های سفر علی نیکزاد و هیئت همراه، به این منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *