سبزوار قطب تولید شیلات خراسان رضوی

 بازدید مدیر شیلات خراسان رضوی از عملیات اجرایی و زیرساختی شهرک آبزی پروری و مجتمع  پرورش ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار

مدیر و مسئولان مدیریت شیلات استان خراسان رضوی از عملیات زیرساختی شهرک آبزی پروری و مجتمع تولید ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار شامل طرح انتقال برق و آب این مجتمع بازدید و سپس با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار دیدار کردند.

مدیر شیلات استان خراسان رضوی  با بیان اینکه ماهیان خاویاری به علت خواص فراوان از گران‌ترین خوراکی‌های دریایی جهان به شمار می‌روند. افزود ؛ در چند سال اخیر با حمایت‌های دولت و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی، مزارع پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سبزوار  فعال شده اند.

 دکتر شهرکی اضافه کرد؛  شهرستان سبزوار  با تولید ۳۳۰۰ تن ماهی در سال معادل۳۰ درصد کل خراسان رضوی مقام نخست تولید استان را داراست و اینک یکی از شهرستان های مطرح کشور در این عرصه به شمار می رود و به عنوان الگو در استان مورد توجه قرار گرفته است .

وی اضافه کرد؛   تولید ماهیان خاویاری به عنوان ارزشمندترین گونه ماهیان پرورشی یکی از فرصت ها و موقعیت های مناسب جهت سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری شهرستان سبزوار  به شمار می رود .

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم گفت  ؛ مجتمع پرورش ماهیان خاویاری  به مساحت ۶ هکتار مشتمل بر ۳ سایت با استفاده از آب رودخانه کال شور و با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در اراضی روستای کال خونی احداث شده است .

وی اضافه کرد؛  میزان حقابه ورودی از رودخانه کال شور به میزان ۶۰ لیتر در ثانیه برای مجتمع در نظر گرفته شده است و پس از استفاده در استخرهای پرورش ماهی به همان میزان وارد بستر کال شور می شود .

مهندس علی اصغر امانیان  افزود ؛ طرح انتقال برق و آب در این مجتمع با استفاده از اعتبارات دولتی به میزان ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و در مراحل پایانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *