خیابان شهدا مزین به نام شهدای انقلاب شد

مدیر ارتباطات شهرداری سبزوار گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی و تاکید شهردار سبزوار، خیابان شهدا (حدفاصل میدان کارگر تا میدان شهدا) مزین به نام شهدای انقلاب شد.

محمد اختریان با بیان اینکه مسجد جامع به عنوان یکی از پایگاه های مهم و پیشگام انقلاب در سبزوار مطرح بود، افزود: طی مبارزات انقلابی سال ۵۷، نوزده نفر از مردم انقلابی دیار سربداران به شهادت رسیدند که از شهید تقی مشکانی با ۱۵ سال سن به عنوان جوان ترین و از امام قلی ریواده ای، رمضانعلی طلوع نیا و محمد اعیانی ثانی به عنوان مسن ترین شهدای انقلاب این شهر یاد می شود.

وی بیان کرد: در این راستا به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنها و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خیابان شهدا (حدفاصل میدان کارگر تا میدان شهدا) مزین به نام ۱۹ شهید انقلاب سبزوار شد.

او گفت: نامگذاری حدفاصل میدان کارگر تا میدان شهدا به نام شهدای انقلاب به این دلیل بود که این محدوده همواره یکی از محل های اصلی مسیر راهپیمایی ها و مراسم های ملی و مذهبی سبزوار است.

مدیر ارتباطات شهرداری سبزوار ادامه داد: در این محدوده علاوه بر نامگذاری کوچه ها و ورودی های منشعب از خیابان به نام شهدای انقلاب، خیابان غربی شهدا به نام شهید محمد صانع زرنگ و خیابان شرقی شهدا به نام شهید تقی مشکانی نامگذاری شده است.

اختریان تاکید کرد: در این محدوده از گذشته سه کوچه به نام علی صالحی فر، احمد زیدآبادی و وحید مشتاقی از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس نامگذاری بود که هیچ تغییری در آن صورت نگرفت.

او گفت: خیابان های ساجدین و آیت الله سیادتی نیز که در محدوده میدان کارگر تا میدان شهدا هستند از نامگذاری به نام شهدای انقلاب مستثنی نشده و ورودی این خیابان ها هم مزین به نام این شهدای گرانقدر شده است.

مدیر ارتباطات شهرداری سبزوار گفت: نصب تابلوهای نامگذاری معابر به نام شهدا به صورت مستمر در دستور کار این مدیریت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *