کارتن خوابی پدیده ناگوار برای مدیریت شهری

شهردار سبزوار گفت: تجمع معتادان متجاهر در یخدان ها و دیگر بناهای تاریخی علاوه بر تخریب این اماکن، موجب کاهش بازدیدکنندگان از این اماکن شده بود و مدیریت شهری را دچار مشکل می کرد.

سید علی کوشکی اظهار کرد: وجود کارتن خواب ها و معتادان در سطح شهر علاوه بر زشتی چهره شهر پدیده ناگوار برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می شد از این رو با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی ‌سرپناه نخستین گرمخانه شهر سبزوار راه اندازی شد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش در گرمخانه ۶۰ نفر است که در صورت لزوم امکان افزایش این فضا نیز وجود دارد.

شهردار سبزوار ادامه داد: طی سالهای گذشته حریم برخی بناهای تاریخی سبزوار همچون مصلی تاریخی، برخی خانه های تاریخی بدون متولی و به ویژه یخدان ها به علت قرار گرفتن در حاشیه شهر به مامن معتادان تبدیل شده بود که استمرار این وضعیت علاوه بر آسیب به هویت تاریخی با تحمیل هزینه های مختلف، پدیده ناگوار در شهر به شمار می رفت.

وی گفت: تمام تلاش شهرداری سبزوار و دیگر دستگاههای متولی این شهرستان در امر جمع آوری بی سرپناهان این است که با ساماندهی درست و دقیق آنان شاهد حضور این افراد در اماکن مختلف نباشیم و آنها را با سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردانیم.

سبزوار با توجه به جمعیت زیاد آن و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی تهران – مشهد در زمره شهرهایی قرار دارد که با چالش بی پایان کارتن خواب ها و معتادان متجاهر مواجه است.

گفتنی است قبل از فعالیت گرمخانه در این شهر عمده این گروه های آسیب پذیر در حریم بناهای تاریخی سکنی می گزیدند که این وضعیت علاوه بر تبعات سوء فرهنگی تهدیدی برای این آثار فاخر به شمار می‌رفت. هرچند احداث یک گرمخانه به تنهایی ریشه این معضل اجتماعی را خشک نخواهد کرد اما می تواند آغازی بر پایان بی خانمانی کارتن خواب ها در این شهر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *