نظارت بربازار و قیمت کالاهای اساسی تشدید شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیسه، امام جمعه سبزوار گفت: نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در آستانه شب عید از سوی نهادهای مسئوول تشدید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: اداره صمت و گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی و  اصناف در روزهای پایانی سال که خرید مردم بیشتر می شود نظارت بر قیمت‌ کالاهای اساسی را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که با ارز ۴۲۰۰  از بخش تولید بویژه تولید مرغ حمایت می شود شایسته نیست برخی واسطه‌گران در خلا نظارت‌ها مرغ را در بازار آزاد به فروش برسانند.

امام جمعه سبزوار گفت: تامین فرآورده‌های گوشتی بر عهده جهاد کشاورزی است اما توزیع و عرضه آن برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که باید با رصد، پایش و نظارت مانع افرایش بی ضابطه قیمت‌ها شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیسه همچنین با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری افزود: این هفته با شعار “عیدی برای همه” نامگذاری شده لذا خیران و نیکوکاران به کمک برای خانواده های نیازمند و محروم بشتابند.

وی با اشاره آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: : درختکاری و حفظ طبیعت و منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه و فرهنگسازی شود.

امام جمعه سبزوار با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص) گفت: عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد دین اسلام است .

در پایان نماز جمعه امروز، کاظم خلیلی دارینی، رییس سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری سبزوار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت درخت و درختکاری و حفظ محیط زیست ضمن دعوت از همشهریان و نمازگزاران عزیز برای مشارکت بیشتر در توسعه و حفاظت از درختان و فضای سبز شهری گزارشی کوتاه در مورد افزایش سرانه فضای سبز، طرح استقبال از بهار، پلاک کوبی الکترونیکی درختان ، پروژه‌های انتقال آب، کمیسیون ماده ۷ و …بیان نمود.

 در پایان با حضور امام جمعه، ارغیانی عضو شورای اسلامی شهرسبزوار و دیگر مسئولان و نمازگزاران کاشت درختان توت و شاه توت در محوطه جایگاه نمازجمعه انجام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *