وضعیت سبزوار سیاه اعلام شد

در جلسه امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) ستاد مقابله با کرونا شهرستان سبزوار،  پس از گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه، آقای دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه شاخص ۳ یعنی وضعیت قرمز و ما از این شاخص عبور کرده ایم و دیشب به شاخص ۵.۲ رسیده ایم یعنی وضعیت سیاه.

همچنین رئیس دانشگاه علم پزشکی سبزوار گفت:

تعداد بیماران بستری در بیمارستان واسعی نسبت به روزهای اخیر چهار برابر افزایش داشته است. بیش از ۶۵ درصد تخت های  بیمارستان درعرض سه الی چهار روز پر شده است . طی روزهای آینده تمام ظرفیت بیمارستان تکمیل خواهد شد

تنها راه برون‌رفت از این فاجعه یا کم‌رنگ‌کردن این بحران رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی است.

در این جلسه ریاست دادگستری نیز با اعلام آمادگی قوه قضائیه جهت همراهی با مصوبات ستاد، خواستار هماهنگی بیشتر بین ارگانها و استفاده از تمامی ظرفیت های بخش های مختلف شدند. امام جمعه شهرستان سبزوار نیز ضمن توصیه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از معنویات و ذکر و دعا را هم بسیار موثر دانستند.

در خاتمه علوی معاون استاندار و فرماندار شهرستان، تقدیر خود را از زحمات کادر درمانی، خواستار بسیج تمامی امکانات شهرستان در جهت کنترل وضعیت موجود شد و همه نهادها و ارگانها را موظف به رعایت دستورات ستاد نمودند و خوذ نیز شخصاً شرایط را رصد خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *