توسعه خیابان بهاران همچنان ادامه دارد

دبیر ستاد بازآفرینی شهرداری سبزوار گفت: به عنوان پایلوت شهرهای میانی کشور توانسته است در بازآفرینی نقش پیشرو ایفا نمایند. اقدامات بازآفرینی در این شهر از سال ۹۴ با تعریف ۱۰۷ برنامه و در ادامه با اضافه شدن۱۰۱ برنامه دیگر با مجموع ۲۰۸اقدام آغاز و ادامه دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، مهدی برزویی افزود: در این مدت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در هشت محله با جمعیت حدود ۷۰ هزار نفر از سوی شهرداری، دستگاه‌های دولتی و اعتبارات ملی هزینه شده است. پیشرفت فیزیکی این اقدامات بیش از ۶۰ درصد می‌باشد که در این میان ۶۰ درصد از اعتبارات از محل اجرای پروژه های متعدد کالبدی توسط شهرداری انجام گرفته است.

معاون سازمان عمران شهرداری سبزوار بیان کرد: مجموع این اقدامات سبب شد شهر سبزوار به نمایندگی شهرداری به عنوان دبیرخانه‌ی ترویج بازآفرینی شرق کشور تعیین و این دبیرخانه در شهرداری راه اندازی شود.

او بیان کرد: یکی از ۸ محله حاشیه نشین سبزوار؛ محله نیروگاه می باشد که بالغ بر ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال غرب سبزوار واقع شده، در این محله در سال‌های گذشته در مسیر و حریم شبکه برق معبری ایجاد شده که به دلیل ایمنی در آن ساخت و ساز انجام نگرفته و رها شده است.

وی تصریح کرد: با گسترش حاشیه نشینی در پیرامون این معبر ساخت و ساز انجام گرفته است . همزمان با تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی درخواست های مکرر از سوی ساکنین در دو طرف این معبر خاکی جهت احداث خیابان و ساماندهی به وضعیت نابسامان ان انجام و این خواسته در برنامه اقدام تحت عنوان اجرای خیابان بهاران(تیربرق ها) لحاظ شد.

او ادامه داد: مشکلات اهالی پیرامون خیابان به دلیل اختلاف سطح شامل عدم روان سازی آبهای سطحی، عدم اجرای شبکه فاضلاب و دیگر خدمات شهری بود که پیامد آن مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی بود.

برزویی اضافه کرد: برنامه اقدام مشترک در جلسات کارگروه و جلسه ستاد شهرستان سبزوار و جلسه ستاد استان مورد تصویب قرار گرفت و اجرای این پروژه نیز در بازدید های مدیران شرکت بازآفرینی کشور مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: با تعریف و شروع اجرای چندین پروژه دیگر شامل مدرسه توسط اداره آموزش و پرورش، کتابخانه توسط شرکت بازآفرینی ایران، آتش نشانی توسط شهرداری و واگذاری زمین برای مدرسه توسط راه و شهرسازی در حاشیه این خیابان اجرای خیابان نیز به شهرداری واگذار شد.

برزویی بیان کرد: شهرداری طی سال های گذشته نسبت به زیرسازی و جدول گذاری خیابان اقدام و در تسهیل رفت و آمد اهالی واجرای شبکه های خدمات شهری نقش ایجاد کرده است .

وی گفت: ضمنا ادامه‌ی ساخت این پروژه شامل آسفالت و… می باشد که به عنوان پروژه پیشنهادی از محل اعتبارات دولتی به شرکت بازآفرینی ایران اعلام شده است تا در آینده نزدیک تخصیص اعتبار انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *