برگزاری نخستین مسابقه طرح سازه برتر در سبزوار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار گفت: به منظور فرهنگ سازی عمومی برای طراحان، و مالکان و سازندگان مسکن، نخستین مسابقه طرح سازه برتر در ساخت و سازهای شهری شهر سبزوار برگزار می شود.

مرتضی احمدی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در شهر سبزوار اسکلت ساختمان هایی که اجرا می شود یا فقط متکی به سازه بتنی و یا فقط متکی به سازه فلزی به صورت کاملا جدا طراحی شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا با توجه به خسارت های ناشی از وقوع زلزله های اخیر کشور، استفاده و طراحی سازه ایده آل و بهینه ضرورت امروز می باشد.

احمدی در ادامه بیان کرد: در شهر سبزوار با توجه به اقلیم گرم و خشک استفاده از ستون های فلزی می بایست بیشتر کاربردی شود و سیستم دوگانه سقف مختلط ( کمپوزیت) که دارای ترکیب فلز و بتن است، دارای کارایی مطلوبی می باشد. ازین رو تشویق به استفاده  از سیستم دو گانه ستون فلزی و دیوارهای بتنی برشی به منظور استفاده از حداکثر مقاومت لرزه ای بسیار حائز اهمیت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار همچنین تصریح کرد: در این راستا نخستین مسابقه طرح سازه برتر در سبزوار با هدف شناسایی و معرفی طراحان و سازندگان برتر در راستای طرح و اجرای سازه بهینه، مقاوم و استفاده از سیستم های سازه ای نوین در زمان احداث ساختمان در سال جاری برگزار می شود.

او گفت: مدت زمان فراخوان این مسابقه تا  دوم بهمن ماه سال جاری می باشد و طرح های برتر در ۵ اسفندماه معرفی خواهند شد.

وی در پایان از مهندسان طراح سازه ( محاسب)، مهندسان ناظر عمران، رئیس سازمان نظام مهندسی سبزوار و اعضای کمیته سازه این شهر که با ارزیابی دفترچه های محاسبات ساختمان نسبت به اجرای با کیفیت تر این مسابقه نقش موثری دارند قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *