مراسم افتتاحیه سالن تشریح نمایشی و دخالت بی‌جا بود !

میرعلم سیدی رئیس دادگستری سبزوار در واکنش به مراسم افتتا‌حیه سالن تشریح پزشکی قانونی توسط فرماندار، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر گفت:

اتفاق روزگذشته یک اتفاق غیرمعمول و نادر بود که لااقل در مدت مدیریت بنده در دستگاه قضایی سابقه نداشت.

رئیس دادگستری افزود: پزشکی قانونی و نهادهایی مثل اداره ثبت اسناد و سازمان تعزیرات نهادهایی کاملا وابسته و تحت اختیار دستگاه قضایی هستند و اصولا فعالیت پزشکی قانونی منوط به اقدامات و دستورات دادستانی و دادگستری است.

سیدی در خصوص ضرورت تاسیس سالن تشریح در سبزوار گفت: از زمان آغاز به خدمت بنده در سبزوار به دلیل تسهیل امور برخی خانواده های متوفی که نیاز به تشریح و کارشناسی پزشکی قانونی داشتند، پیگیر ایجاد سالن تشریح در سبزوار شدیم و با نظر مساعد رئیس کل دادگستری مقرر شد با همفکری و همراهی تمامی نهادهای شهرستان جلسه ای برگزار و به صورت موقت محلی جهت ایجاد این سالن مشخص شود. جلسه ای به همین منظور در فرمانداری تشکیل شد که آقای کوشکی شهردار وقت محل آرامستان را برای این منظور پیشنهاد داد و حتی برای حل مشکلات زیرساختی هم همکاری خوبی انجام داد که بنده سپاسگزار همراهیشان هستم و حقیقتا کار اصلی را شهردار سابق انجام داد و مسئولین فعلی شهرداری و شورا اقدام خاصی در این خصوص انجام ندادند.

رئیس دادگستری در ادامه گفت: با وجود اقدامات زیرساختی انجام شده سالن تشریح هنوز آماده افتتاح نیست و هنوز تجهیزات پزشکی آن فراهم نشده است. بنابراین مراسم افتتاحیه امروز صرفا یک اقدام تبلیغاتی نمایشی و گول زننده بود که سرپرست شهرداری برای خوش خدمتی انجام داد تا این افتتاح را در زمره طرح های هفته دولت بگنجانند،  در حالی که این سالن هیچ ارتباطی به دولت و دستگاه های اجرایی ندارد، به عبارتی سرپرست شهرداری بدون هماهنگی و با دخالت در حوزه دستگاه قضایی این مراسم را ترتیب داده است و حتی برای مسئولین دستگاه قضایی هیچ دعوتنامه ای هم برای حضور ارسال نکرده اند.

سیدی بیان کرد: بنده از باب احترام و به دعوت پیامکی رئیس آرامستان در ابتدای ساعت کاری امروز در محل حضور یافتم و همانجا مطلع شدم نه دادستان و نه حتی رئیس پزشکی قانونی از برگزاری این مراسم با خبر نبوده اند و بنده همانجا اعلام کردم نباید این افتتاحیه برگزار شود و با همراهی همکارانم محل را ترک کردیم.

رئیس دادگستری در ادامه گفت: در شرایطی که هیچ کدام از مسئولین قضایی و از همه مهمتر متولی این مجموعه که رئیس پزشکی قانونی است در محل حضور نداشتند و در شرایطی که دادستان اعلام کرد نباید مراسم برگزار شود، افتتاح این سالن چه محلی از اعراب دارد؟ به چه حقی این مراسم را برگزار کرده اند، در صورتی که این سالن هیچ ربطی به شهرداری یا سایر دستگاه ها ندارد؟

رئیس دادگستری سبزوار اضافه کرد: این سالن با توجه به عدم وجود تجهیزات لازم امکان افتتاح و راه اندازی و خدمات دهی به مراجعین ندارد و به محض تکمیل توسط مسئولین قضایی افتتاح و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

میرعلم سیدی در پایان افزود: مجددا عرض می کنم این سالن هیچ ارتباطی به طرح های هفته دولت ندارد و اجازه تکرار این قبیل اقدامات را نخواهیم داد و البته در زمان مقتضی با کسانی که این خطا را انجام دادند یا اقدامات مشابه را انجام دهند وفق قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *