مجازات سنگین شکارچی غیر مجاز در پی رای قاطع قاضی پرونده

🔹 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سبزوار گفت:

 یک متخلف شکار که اقدام به شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی کرده بود واز وی مقداری گوشت شکار، یک قبضه سلاح برنو، یک دستگاه دوربین چشمی، یک عدد چاقو، یک قطار فشنگ ضبط شد. با تکمیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی شهرستان ششتمد، رئیس دادگاه با بررسی ادله و مستندات ارائه شده، پس از محرز شدن شکار غیرمجاز، متهم را به دو سال حبس تعزیری محکوم نمود.

 🔹 رئیس دادگاه ششتمد پس از ابراز ندامت متهم مذکور بصورت مکتوب و البته پرداخت ضرر و زیان محیط‌ زیست،  مجازات حبس متهم را به مدت دو سال تعلیق کرد.

 🔹 دستگاه قضا به جهت مناسب بودن حکم با جرم مرتکب شده و با توجه به مکنت مالی متهم به استناد ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی جهت اجرای مجازات تکمیلی، و به منظور متوجه ساختن بیشتر به ارزش حیات وحش و حفظ و آشتی با طبیعت و محیط زیست با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود علوفه در مناطق حیات وحش متهم را به خرید علوفه و توزیع آن در مناطق به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و همچنین خرید لوازم تحریر برای افراد کم بضاعت شهرستان ششتمد به مبلغ ۲۰ میلیون تومان محکوم نمود.

🔹 صادقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ضمن تقدیر و تشکر از رئیس محترم دادگاه ششتمد جناب آقای نجم آبادی بخاطر حکم فوق العاده  و ویژه ایشان اضافه کرد: متهم با سر نهادن به حکم دستگاه  قضا موظف شد که سلاح شکار خود را فروخته و ثمن حاصل ازآن را  جهت امور عام‌المنفعه و امور عمرانی روستایی در شهرستان ششتمد که محل ارتکاب جرم بوده، صرف نماید.

🔹 این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از تفهیم جرم و ندامت متهم و تمکین حکم قاضی از جانب وی، از شهروندان محترم درخواست نمود به طبیعت و حیات وحش به عنوان یک میراث و یک امانت ماندگار توجه داشته و در حفظ آن با اداره محیط زیست همکاری و همیاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *