شتاب تحولات حوزه سلامت سبزوار و دانشگاهی که خوش درخشید

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی سالهای گذشته در حوزه های بهداشت ودرمان، تحقیقات وفناوری، غذا ودارو،  آموزش عالی، فرهنگی دانشجویی  و توسعه منابع،  رشد شتابانی را پیموده که توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و ارتقای  شاخص‌های کلان نظام سلامت از این دستاوردها بوده است. مجموع این پیشرفت ها این دانشگاه را  به عنوان  یکی از قطب های مهم سلامت شرق کشور پس از مشهد تبدیل کرده است.

احداث و بهسازی  ۱۰۴هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  و نیز افزایش ۲ برابری ظرفیت تخت بیمارستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی  با رسیدن به یک هزارو ۱۰۰ تخت،  بهره برداری از ۳۲ خانه بهداشت، هشت مرکز خدمات جامع سلامت، چهار مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی و  راه‌اندازی اورژانس هوایی برخی از دستاوردهای شاخص به ثمر نشسته در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

در کنار بهره‌برداری از  بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه، سلامتکده طب سنتی، مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستانها، راه اندازی خدمات فوق تخصصی و ارتقا زیرساختهای بخش درمان، طی چند سال اخیر۹۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی و درمانی شامل تجهیزات آنژیوگرافی، شیمی درمانی، طب هسته ای، جراحی قلب، رادیوتراپی، دستگاه همودیالیز و  تجهیز آمبولانس ها هزینه شده است.

بهره برداری و راه اندازی بخش های مختلف حوزه درمان در  بیمارستان های سبزوار  شامل بخشهای آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، اسكن هسته ای، رادیوتراپی، نازایی، شیمی درمانی و بازتوانی قلب، خدمات جراحیهای زیبایی، اندوسكوپی، لاپاراسكوپی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اسکن هسته ای، نازایی و پاركلینك سی.تی.اسکن ، جراحی چشم در سطح فوق تخصصی، عمل پیوندی چشم و دندانپزشكی كودكان و بیماران خاص در کنار سلامتكده طب سنتی به عنوان دومین سلامتكده شرق این دانشگاه را به عنوان یکی از قطب های سلامت شرق کشور مطرح نموده و نیز مجوزهای پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان های آن فراهم شده است.

 در حوزه آموزش عالی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  با  ارتقای ۳۳ رتبه ای  جذب اعتبارات،  افزایش ۱۲۰ درصدی سرانه فضای آموزشی و  ایجاد رشته های جدید یکی از مراکز دانشگاهی مهم حوزه آموزش عالی پزشکی کشور مطرح شده است. در حوزه فرهنگی دانشجویی نیز با کسب رتبه های برتر در جشنواره  های قرآن و عترت ، فرهنگی والمپیادهای ورزشی خوش درخشیده است.  

 این دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری علاوه بر  دریافت مجوز مراکز تحقیقات سلولی مولکولی و بیماریهای غیرواگیر، راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز پایش سلامت ، رتبه اول در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه را کسب کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حوزه معاونت غذا و دارو  نیز با کاهش ارجاع  بیماران به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو و لوازم پزشکی و تامین و توزیع  و مساعدت دارویی  بیماران خاص به عنوان منتخب کشوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار انتخاب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *