به بهانه انتشارصدمین شماره از دوهفته نامه هفت قلم سبزوار بزرگ

جوادمحمدی دارینی/مدیرمسئول

دوهفته نامه هفت قلم سبزوار درقالب یک  رسانه خبری، اجتماعی و فرهنگی است که ازسال ۱۳۹۵آغازبه کار کرده واکنون پس از۵ سال به صدمین شماره خود رسیده است.

نشریه هفت قلم یک نشریه محلی است مخصوص شهرستان سبزوار؛ البته گریزی هم به شهرستان های جوین، جغتای، داورزن وششتمد هم می زند چرا که این شهرستان ها در گذشته ی  نه چندان دور جزئی از سبزوار بزرگ بوده اند.

در طی این سال ها همواره تلاش نموده ایم تا به عنوان یک رسانه ی محلی؛ رسالت اصلی رسانه ای را حفظ نموده وبه نحو مطلوب انجام وظیفه نمائیم. مهم ترین رسالت یک رسانه آگاه بخشی وآگاه سازی مردم  نسبت به وقایع، اتفاقات و امورات جامعه و بویژه مطالبه گری است. نشریات محلی اگر چه اخبار و وقایع محلی را به خوبی پوشش می دهند اما قطعا رسانه ای موفق تر خواهدبود که بتواند درلابه لای این پوشش خبری مطالبات مردمی را با صراحت وبدون ملاحظه کاری از شخص یا گروه و یا ارگان و سازمانی  بیان کند و گزارش ها و نقدهای منصفانه خود را ابراز دارد.

 بحمدا… دوهفته نامه هفت قلم در این مدت سعی نموده رسالت اصلی خویش که همان مطالبه گری صریح هست را به خوبی انجام دهد. هرچند منکر نواقص کارخویش نیز نیستیم ولی دراین چند سال تلاش نموده ایم نظرات خوانندگان، کارشناسان و صاحب نظران عرصه خبر و رسانه ونقدهای مشفقانه آنان را مدنظرقراردهیم که همین جا نیز ازهمه این عزیزان بخاطر لطف و توجه شان به نشریه هفت قلم صمیمانه تشکر می کنم.

 هرچند شرایط اقتصادی دراین مدت بر رسانه های چاپی خصوصا رسانه های محلی بسیارسخت گذشت و اکنون هم ادامه دارد وحتی متاسفانه سخت ترشده است به طوری که برخی نشریات بخاطرمشکلات مالی وعدم پیشتیبانی مالی از سوی متولیان امر مجبور به تعدیل شده اند ولی با همه این اوصاف هفت قلم توانسته است به لطف الهی مثل گذشته فعالیت کند وهمچنان مطالبه گر باشد.

انتظاری که ازمتولیان فرهنگی و مطبوعاتی می رود اینست که نگذارند رسانه های محلی به تعطیلی کشیده شوند؛ اگراین اتفاق بیفتد یا کمرنگ شود یعنی زبان گویای مردم لال شده اند و دراین صورت چپاولگران و فاسدان و کسانی که مردم را باورندارند با خیالی آسوده درجامعه جولان خواهند داد چرا که دیگر رسانه ای نخواهد بود که در مقابل آنان بایستد وجلو زیاده خواهی ها و چپاولگری های این گروه را بگیرد.

پس باید که به رسانه های مکتوب محلی بهای بیشتری داد و آنان را از این ورطه نجات داد. امید است که همه رسانه های مکتوب ازاین مرحله سخت نیز به سلامت گذر کنند ودرخدمت مردم وجامعه خویش باشند. دوهفته نامه هفت قلم به همراه کانال رسانه ای خویش به حول قوه الهی وبا دعای خیر مردم شریف دیارسربداران بر مشکلات مالی رسانه ای غلبه خواهدکرد وهمچون گذشته بلکه جدی تربه رسالت خویش که همان مطالبه گری است خواهد پرداخت ودست تک تک دلسوزان شهرستان، صاحب نظران ومطالبه گران و مردم شریف خطه سربداران را درجهت بهبودی وضعیت فعلی شهرستان می فشارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *