مسابقات تیراندازی با کمان سنتی جام رمضان در سبزوار برگزار شد

مسابقات رشته “کمان سنتی” با عنوان جام رمضان در مجموعه ورزشی شهید مطهری این شهرستان برگزار شد.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار   با بیان اینکه سبزوار قطب رشته ورزشی “کمان سنتی” خراسان رضوی است، افزود: این مسابقات با حضور کماندارانی در رده های سنی مختلف طی روزهای پنجشنبه و جمعه برپا شد.

مرضیه آتش افروز ادامه داد: در این مسابقات در رده دختران نوجوانان، یگانه برزویی و ستایش آتش افروز و رده سنی بانوان بزرگسال پریسا احمدی، آذین اسحاقیان و  هانیه آتش افروز به ترتیب مقام های برتر را به دست آوردند.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار گفت: همچنین در بخش مردان در رده سنی نونهالان محمد پارسا احمدی، حسام صدقیانی و  مهراد نوباغی و در رده نوجوانان امیر محمد نوباغی، مهیار امیدی و میلاد رهبر به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

آتش افروز گفت: در رده سنی بزرگسالان مردان نیز علی اسحاقیان، هادی ترک آبادی و یوسف رضایی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: شهرستان سبزوار مدال آوران بسیار در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود ۳۰ کماندار حرفه ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

آتش افروز ادامه داد: با اینکه سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی “کمان سنتی” در خراسان رضوی شناخته می‌شود اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی روبرو هستند.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *