قاتل مرد جوان‌ در سبزوار به دار مجازات آویخته شد

🔹پسر جوانی که سه سال قبل مردی را در منزل مسکونی خود به قتل رساند صبح روز گذشته پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

🔹 دادستان عمومی و انقلاب سبزوار با اعلام این خبر گفت:در آخرین روز پاییز ۱۳۹۷ گزارش یک فقره قتل در توحید شهر به مراجع قضایی اعلام شد و به دنبال آن با دستور مقام قضایی صحنه قتل توسط بازپرس پرونده، تحقیقات به دقت و با حساسیت بالایی در خصوص آن آغاز شد.

🔹دادستان سبزوار گفت: ظواهر امر به گونه ای صحنه سازی شده بود که گویی مقتول در جریان حادثه سرقت توسط سارقین به قتل رسیده است. اما بنا بر تحقیقات و با استفاده از شگردهای پلیسی مشخص شد ماجرا چیز دیگری بوده است و پسری جوان پس از برقراری ارتباط نامشروع با همسر مقتول تصمیم به قتل مرد صاحبخانه گرفته بودند.

🔹پس از بازجویی از همسر مقتول و علیرغم انکارهای اولیه در خلال بازجویی ها متهمه اقرار نمود که با همدستی پسری جوان و با تهیه آلت قتاله-چاقو-پس از شرب خمر،پسر جوان در ساعت سه بامداد پس از ورود به منزل از طریق کلیدی که از قبل تهیه شده بود در فرصتی مناسب اقدام به غافلگیری مقتول کرده و با وارد آوردن ضربات بی شمار چاقو مرد صاحبخانه را به قتل رسانده است.

🔹به دنبال این اعترافات فرد قاتل که همدست دیگری نیز داشت دستگیر و پرونده جهت سیر قانونی خود به مراجع قضایی ارسال شد.

🔹در نهایت با صدور آرای متهمین و تایید رای توسط دیوان عالی کشور در صبحگاه بیستم اردیبهشت ماه پسر جوان به دست عدالت سپرده شد و با اعدام توسط چوبه دار تقاص جرم سنگین و غیرانسانی خود را پرداخت.

🔹همدست قاتل هم به اتهام معاونت به سیزده سال و همسر مقتول نیز به اتهام معاونت در قتل به بیست و پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

🔹جعفر طیار صابری در ادامه اضافه کرد :
عطف به تاکید ریاست قوه قضائیه و نیز سایر مسئولان عالی دستگاه قضا و پس از حضور جناب آقای میرعلم سیدی در راس کرسی ریاست دادگستری سبزوار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش و نیز شعبه های ویژه تشکیل و نسبت به برخورد قاطع با اخلالگران نظم عمومی اقدام شد.

🔹بنا بر اعلام دادگستری سبزوار احکام صادره برای پرونده های مربوط به قتل های گذشته در حال آماده شدن برای صدور حکم قصاص جانیان می باشد و مقرر شده است در صورت هرگونه بی نظمی در سطح شهرستان و استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد در خلال درگیری ها افراد دخیل در اینگونه جرایم،در چارچوب قانون با آنها برخورد شده و شدیدترین احکام قضایی در راستای صیانت از امنیت شهروندان برای متخلفین صادر گردد./سبزوار فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *