چرا به بهانه های مختلف جلوی فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را گرفته اند؟

👤 آیت ا… غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار:

🔹گروهی از ابتدای انقلاب با احساس وظیفه و بزرگانی که در آن بوده اند و الان هم هستند، برای سبزوار به میدان آمده با هزار گرفتاری فرودگاه ساخته، نقشه راه آهن را ریخته و قسمت زیادی از کارها را برای این شهر انجام داده اند.

🔹اینها گروه متدینی هستند؛ چرا جلو فعالیت این عزیزان را گرفته اید که اینها استعفا بدهند و حالا دارند از اینجا، به شهرها و استانهای دیگر می روند؟ از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار حمایت می کنیم و نسبت به جلوگیری چندماهه از فعالیت این پروژه، انتقاد داریم.

🔹منطقه ویژه اقتصادی که برای اقتصاد این ملت موثر می باشد، چرا به بهانه های مختلف جلو آن گرفته شده است؟ اگر متخلفی هست زود محاکمه کنید و اعلام کنید و اگر نیست، چرا جلوی چنین کار اقتصادی مهمی را برای این مردم گرفته اید؟

🔹بارها در این رابطه تذکر داده ام اما هیچ فایده ای نداشته است. چرا قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به فریاد نمی رسند؟ این کار برای این شهر مهم است. ما طرفدار متخلف نیستیم. اگر تخلفی توسط هر شخصیتی صورت گرفته، باید رسوا شود.

🔹اما نباید قبل از محاکمه عادلانه و به نتیجه رسیدن، آبروی کسی را برد. بعد از محاکمه عادلانه و به نتیجه رسیدن [متخلف] را رسوا کنید، ما حرفی نداریم. ولی چرا چوب لای چرخ مهمترین عمل اقتصادی این شهر گذاشته اید؟

🔹دولت نباید بخواهد همه بار اقتصاد مملکت را خودش به تنهایی به دوش بکشد. دولت نباید در فعالیت اقتصادی رقیب سرمایه داران باشد، بلکه باید با میدان دادن به آنها، فعالیتشان را نظارت و مدیریت کند. سبزوار به اشتغال و به فعال اقتصادی، در هر مجموعه ای نیاز دارد.

🔹از هر فردی که در زمینه شکوفایی اقتصاد این مملکت و شکوفایی اقتصاد دیار سربداران قدم بردارد، از هر حزبی که باشد یا اگر از هیچ حزبی هم نباشد، هر چه باشد ولی در زمینه اقتصاد و اشتغال و شکوفایی اقتصاد منطقه قدم بردارد، من حامی او هستم و افتخار هم می کنم.

🔹در این مجموعه اگر کسی تخلفی و یا سوءاستفاده ای به نفع خودش، یا برادرش، یا فرزندش یا خانمش کرده، شجاعانه بیایید به میدان محاکمه اش کنید اگر به نتیجه رسیدید، رسوایش کنید. ما مدافع فرد متخلف نیستیم ولی مدافع خادمین این ملت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *