گل‌هایی معطر از نوادگان پيامبر(ص) و اولاد حضرت علی(ع) که مزارشان، مرکز شيفتگان و زائران است

✍️#ابوالفضل_عصارزاده

🔹خاک ایران زمین، صحنه‌ای زیبا از رویش گل‌هایی است که عطر وجودشان هوای این سرزمین را معطر کرده و برکت حضورشان، روزی دهنده مردمان این مرز و بوم است.

🔹در این میان فرزندان موسی بن جعفر(ع) جایگاه ویژه‌ای در قلب مردمان این سرزمین دارند، حریم نورانی حضرت رضا علیه‌السلام در مشهد و بارگاه ملکوتی خواهر گرانقدرش در قم و حرم قدسی حضرت احمد بن موسی(ع) (شاهچراغ) در شيراز از جمله اين مقابر پر از عطر معنويت و قرب به آستان اهل بيت(ع) است.

🔹و شانزدهم خرداد روز گرامیداشت شاهچراغ ایران زمین است که از برکت قدومش شیراز و ایران، به معنویت و نور رسیده است.

🔹شیخ مفید علیه الرحمه در کتاب ارشاد در شرح حال حضرتش می‌فرماید: «حضرت احمد بن موسی علیهما السلام، جلیل القدر، کریم و پرهیزگار بود و حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام او را دوست و مقدم می‌داشت و مزرعه خود که معروف به «بسیره» بود را به او بخشید.»
شاهچراغ، ملجأ زائران و حاجتمندانی است که شیراز را مقصد دل شکسته خود می‌دانند چرا که احمد بن موسی(ع) نیز همچون پدر و برادر خود، اهل کرامت و سخاوت بی‌حد است.

🔹همانطور که سید محسن امین، در اعیان الشیعه به نقل از محمد بن هارون موسی نیشابوری(محدث نیشابوری) در کتاب لُبّ الانساب، ضمن شرح فضایل احمد بن موسی علیهما السلام می‌نویسد: «… و گفته می‌شود که احمد بن موسی علیهما السلام سه هزار بنده داشت و هزار بنده را آزاد کرد و هزار قرآن با دست مبارکش نوشت و او با عزت، بزرگوار و دارای منزلتی بزرگ بود، و احادیث بسیاری از پدر و اجدادش حکایت کرده است.»

🔹او که با نور کرامتش دلهای تاریک و راه‌های خاموش را به روشنایی فرا می‌خواند و آمین گوی حاجاتی است که سعادت را به سند تقدیر بندگان، ضمیمه می‌کنند.

🔹حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) پسر ارشد امام موسی کاظم(ع) و برادر حضرت علی بن موسی ‌الرضا (ع) در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد اما در راه به دست افراد مأمون، خلیفه عباسی، در شیراز به شهادت رسید.

🌸روز گرامیداشت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ ایران زمین، بر دل تمام عاشقان مبارک باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *