استان شدن سبزوار را مطالبه کنید

🔸رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در مراسم تجلیل از خبرنگاران طی سخنانی گفت:

زمینه استان شدن سبزوار فراهم است و رسانه ها با اتحاد این مطالبه بحق دیار سربداران را از مسئولان مطالبه کنند.

🔸 خواسته بحق مردم شریف سبزوار بزرگ برای ایجاد استان به دهه ها قبل بر می گردد و اکنون هم با در نظر گرفتن شاخص های مختلف گزینه اول برای ارتقاء به مرکز استان است.

🔸هفته گذشته نامه ای با امضاء جمعی از بزرگان شهرستان و مسئولان از جمله امام جمعه و نمایندگان خطاب به رئیس جمهور تهیه شد که در آن درخواست و هشدار مطالبه بحق مردم  دیار سربداران برای ایجاد استان اشاره شد.

🔸متاسفانه در حال حاضر سیستم بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات در کشور عادلانه نیست و استان بودن بجای شاخص ها و ظرفیت های مختلف ملاک تخصیص اعتبار است که با این روش شهرستان های بزرگ ظلم فروانی را متحمل می شوند.

🔸مقایسه اختصاص اعتبار در سفرهای هیات دولت به خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری به پروژه های مشابه دستک راه آهن گواهی بر این ادعاست. به پروژه دستک راه آهن مرکز استان چهار محال و بختیاری که شهری کوچک تر با جمعیت نصف سبزوار است دو هزار و ۵٠٠ ميليارد اعتبار اختصاص داده شده اما به پروژه دستک غیر مرکز استان خراسان رضوی اعتبار لازم اختصاص داده نشد تا پس از حدود سه دهه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

🔸ماهانه مبالغ زیادی از ادارات و دستگاه های مختلف از سبزوار خارج می شود و چون مرکز استان نیست دیگر برگشت ندارد.

🔸بجنورد و بیرجند شهرهای هم طراز و حتی پایین تر از سبزوار در اوایل دهه ٨٠ بودند اما ارتقاء این دو شهرستان به استان، پیشرفت چشمگیری را به همراه داشت و اکنون در همه زمینه ها چندین برابر سبزوار پیشرفت کرده اند و قابل مقایسه با سبزوار نیستند.

🔸راه نجات از بی عدالتی تخصیص اعتبارات و اخذ امتیازهای گوناگون استان شدن سبزوار بزرگ است.

🔸تحقق خواسته بحق مردم سبزوار بزرگ، نیازمند مطالبه جدی و متحد از سوی عموم مردم و مسئولان است.

🔸از خبرنگاران و رسانه های سبزوار بزرگ درخواست می کنیم برای انعکاس اخبار مطالبه استان شدن که آرزوی دیرینه مردم شریف دیار سربداران است اهتمام ویژه ای کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *