شهر حکم آباد، مرکز بخش عطاملک نزدیک به ۱۷۰۰۰ نفر و با جمعیت دانش آموزبالا، فاقد رشته تجربی در دبیرستان های دخترانه و پسرانه…

 حسین ملکوتی اصل عضو شورای اسلامی شهر حکم آباد و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی ،ضمن اعلام این خبر افزود:

علیرغم پیگیری های مکرر از طریق اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیزاداره آموزش وپرورش شهرستان جوین مبنی بر اختصاص رشته تجربی به دبیرستان دخترانه شهرحکم آباد ، متاسفانه تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است و دانش آموزان مستعد بخش عطاملک به ناچار در رشته های دیگر و یا  بعضا ترک تحصیل می نمایند ، چون والدین آنها که اکثریت از خانواده های ضعیف از نظر مالی می باشند توانانی تامین هزینه سرویس فرزندان خود برای تحصیل در مرکز شهرستان را ندارند.

حسین ملکوتی اصل در ادامه بیان داشتند: حدود ۳۰ نفر از اولیای دانش آموزان نهم طی درخواست کتبی و ارائه طوماری ازمسئولین درخواست تخصیص رشته تجربی را داشته اند.

گفتنی است شهر حکم آباد در سالیان بسیاردورکه هنوز روستا بود دانش آموزان به  راحتی دررشته دلخواه تجربی می توانستند ادامه تحصیل نمایند.

این درحالی است که تمامی مدارس دارای رشته های تجربی شهرستان در بخش مرکزی شهرستان جوین ونیز در روستای اسماعیل آباد که با شرقی ترین روستای بخش عطاملک بیش از ۵۰ کیلومتر فاصله دارد ، قرار گرفته اند. 

وی در پایان گفت : با توجه به نزدیکی به آغازسال تحصیلی بار دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی درخواست می نماید به منظور اجرای عدالت آموزشی و در راستای حمایت ازدانش اموزان مستعد تمامی مدارس روستا و شهرهای شهرستان ، در این خصوص تجدید نظر کرده و رشته تجربی را در مرکز بخش عطاملک بعد ازسالها پیگیری دایر تا دانش اموزان از سردرگمی رهایی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *