سبزوار سالمندتر از میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به افزایش روند سالمندی، گفت:

جمعیت سالمند این شهرستان ۲.۷ درصد از میانگین کشوری آن بیشتر است.

دکترغضنفری گفت : جمعیت سالمند در شهرستان سبزوار ۱۲.۷ درصد است که میانگین این شاخص در کشور حدود ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در دهه های آینده ۳۰ درصد جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود، تصریح کرد: علاوه بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف شهری و بهداشت و درمان، برنامه ریزی دقیق و منسجمی بدین منظور لازم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: یکی از برنامه های عملیاتی این دانشگاه، غربالگری سالمندان دارای خطر است که این موضوع براساس بیماری های همراه سالمندی، برای این جمعیت تعریف شده است.

دکتر غضنفری افزود: همکاری با سرای سالمندان برای تامین مکمل ها و واکسن ها، ارائه آموزش های مختلف به بهورزان و مراقبان سلامت بخشی از اقدامات دانشگاه در حوزه سالمندی است.

وی ادامه داد: با توجه به نیازهای گسترده سالمندان، تمامی نهادها به ویژه شهرداری نسبت به ایجاد شهر دوستدارِ سالمند، که در حقیقت شامل امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی است، و در شادی، نشاط و عزت نفس سالمندان تاثیرگذار است، مسوولیت دارند.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *