به دام افتادن صیادان پرندگان شکاری در سبزوار

صادقی، رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت:

با تلاش ماموران یگان حفاظت این نهاد، اعضای سه گروه صید و قاچاق پرندگان شکاری ارزشمند و کمیاب در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

حمیدرضا صادقی گفت : این گروهها که از مناطق جنوبی کشور بودند هنگام شکار پرندگان شکاری در مناطق آزاد حاشیه شهر سبزوار، دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: متخلفان هیچگونه مجوزی برای صید پرندگان نداشتند که به استناد قانون شکار و صید، مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید و فروش، حمل و نگهداری پرندگان شکاری علاوه بر محکومیت، مجازات حبس و جزای نقدی در پی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: اعضای این باند صید و قاچاق در پی صید پرندگان ارزشمند و گونه های کمیاب همچون بالابان، دلیجه و بهله بودند که دستگیر شدند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *