دستگاه پرتودرمانی جدید، نیاز بخش درمانی سبزوار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:

خرید دستگاه شتاب‌دهنده جدید بخش پرتودرمانی، به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران، از نیازهای ضروری مراکز بیمارستانی و درمانی سبزوار است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری گفت : هم اینک خدمات پرتودرمانی در یکی از بخش های پاراکلینیک بیمارستان واسعی سبزوار انجام می شود که به لحاظ کمی و کیفی به عنوان دومین مرکز پرتودرمانی فعال در استان خراسان رضوی مطرح است.

وی تصریح کرد: وجود امکانات درمانی ویژه در سبزوار سبب شده تا این شهر میزبان بیماران زیادی از شهرهای مجاور همچون شاهرود، کاشمر، بردسکن، قوچان، نیشابور و دیگر شهرستان های همسایه باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با وجود یک دستگاه شتاب دهنده در بیمارستان واسعی سبزوار، عمده نیاز بیماران در بخش پرتودرمانی تامین شده است.

سالاری افزود: از ابتدای امسال ۲۵۵ بیمار به صورت روزانه در بخش پرتودرمانی این مرکز درمانی پذیرش شده و خدمت دریافت کرده‌اند و طی این مدت پنج هزار و ۴۰۰ جلسه درمانی حدود ۳۰ دقیقه ای برای بیماران تعریف شده و ۲۰ هزار خدمت، واحد پرتودرمانی به بیماران ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار مراجعان برای استفاده از خدمات بخش پرتودرمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، اقدامات و مکاتبات لازم با وزارت بهداشت جهت خرید یک دستگاه شتاب دهنده جدید انجام داده که مجوز آن نیز دریافت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اجرای ساخت سازه بونکر در بیمارستان واسعی و خرید دستگاه شتاب دهنده به یک دهه قبل برمی‌گردد و این مرکز هم اکنون مجهز به دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی الکتا است که قادر به تولید اشعه ایکس و طراحی درمان سه بعدی با استفاده از سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و نرم افزارهای پیشرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *