بهره برداری از ۲۱ طرح کشاورزی در سبزوار

امانیان ، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲۱ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال میلیارد ریال با حضور معاون استاندار و فرمانده ویژه سبزوار در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

علی اصغر امانیان در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: عمده این طرح ها در حوزه های آب و خاک، مراکز پرورش ماهی و پرورش دام سنگین اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ۲ مرکز پرورش ماهیان سردابی با ظرفیت تولید ۳۰ تن در سال، ۲ واحد پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت ۱۴۰ هزار قطعه و یک واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت ۵۰ راس از جمله طرح های افتتاحی بوده است.

امانیان گفت: همچنین چهار طرح انتقال آب با هدف بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی اجرا و عملیات مرمت و لایروبی ۱۰ رشته قنات از طریق کمک بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان به اجرا درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: ۲ طرح تثبیت، تجهیز و تولید صنعت طیور و ماهیان خاویاری از دیگر طرح های بهره برداری شده در این شهرستان است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *