کسب رتبه برترنهضت سوادآموزی سبزوار در خراسان رضوی

شجاع، رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت:

اداره سوادآموزی این شهرستان پس ازبررسی شاخص‌های کمی و کیفی توسط اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، رتبه برتر استان راکسب کرد.

عبدالمجید شجاع گفت : جذب سوادآموزان به میزانی بیش از سهمیه ابلاغی، اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه‌محوری در راستای توسعه سوادآموزی و فعالیت های شاخص مراکز یاددهی و یادگیری برخی از مواردی بود که منجر به موفقیت نهضت سوادآموزی سبزوار شده است.

وی تصریح کرد: برای سال جاری سهمیه سوادآموزی شهرستان سبزوار در سه دوره آموزش، انتقال و تحکیم سواد ۹۰۰ نفر تعیین شده که جذب این سوادآموزان در حال انجام است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: هم اینک نرخ باسوادی افراد رده ۱۰ تا ۴۹ ساله این شهرستان ۹۷.۸ درصد است که این میزان هم‌سطح استان و ۱.۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

شجاع افزود: در سال های اخیر رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه‌محوری، فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در شهرستان سبزوار فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *