برسی رفع موانع ۸۰ واحد تولید سبزوار در ستاد تسهیل خراسان رضوی

ابراهیمی، فرماندار ویژه سبزوار گفت: مشکلات و موانع پیش روی ۸۰ واحد تولیدی این شهرستان در ستاد تسهیل خراسان رضوی بررسی و در مسیر تسهیل قرار گرفت.

 حسین ابراهیمی کردیانی عصر چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار افزود: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان را بررسی کرد و گام های موثری برای رفع آنها برداشته شد.
وی تصریح کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار در حوزه‌های بانکی شامل امهال بدهی، اعطای تسهیلات، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، زیربنایی، تامین زمین، مواد اولیه و دریافت خدمات آب و برق و گاز بوده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با بررسی اعضای ستاد تسهیل استان و مدیران بانکی رفع این موانع واحدهای تولیدی در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، دام، طیور و دیگر صنایع مختلف در مسیر تسهیل قرار گرفته است.
ابراهیمی با بیان اینکه باید تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از تولید به کار گرفته شود، افزود: یکی از مشکلات عمده بخش تولید، دریافت تسهیلات بانکی بود که تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.
وی ادامه داد: در این نشست یک روزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ، مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و تصمیمات مناسبی برای رفع آن در راستای ارتقای تولید و اشتغال گرفته شد که پس از ابلاغ استانی اطلاع رسانی می شود.

فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ملزم به رفع موانع واحدهای تولیدی هستند، گفت: مشکلات واحدهای تولیدی سبزوار در ماههای گذشته شناسایی و احصا و سپس یک تیم کارشناسی از مرکز استان در منطقه مستقر شده و بررسی این مشکلات را آغاز کرد که امروز برای تسریع و اتخاذ تصمیمات موثر، اعضای ستاد تسهیل استان در فرمانداری سبزوار مستقر شدند .
ابراهیمی افزود: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم در مرحله نخست، حمایت از واحدهای تولیدی فعال و سپس رفع موانع واحدهای راکد در حوزه های مختلف است .
علاوه بر بهره‌برداری از طرحهای شاخص صنعتی، ساخت و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان در سالهای اخیر عملیاتی شده است. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *