فعال شدن مجمع مطالبه‌گران در سبزوار

مجمع “مطالبه‌گران” سبزوار با هدف شتاب دادن به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان شهری فعال و راه‌اندازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب سبزوار در آیین گشایش این مجمع که با حضور شماری از مسوولان این شهرستان برگزار شد، گفت: این مجمع، می تواند فرهنگ مطالبه‌گری سازنده و منطقی را در جامعه ترویج نماید.

سیدجعفر طیار صابری با بیان اینکه نقد غیرسازنده فاقد قابلیت اجرایی به بدنه اجتماعی آسیب وارد می کند، افزود: مجمع مطالبه گران قادر خواهد بود با هم اندیشی زمینه رفع برخی مشکلات اجتماع را فراهم سازد.

وی در ادامه با اشاره به جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمن تصریح کرد: مذهب شیعه ۲ بال ولایت و شهادت دارد که در جنگ ترکیبی، تیرهای دشمن به این سمت و سو نشانه رفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار نیز در این آیین گفت: مجمع مطالبه گران به احصای مشکلات اجتماعی فرهنگی شهرستان کمک می نماید.

محمدعلی یاوری افزود: مطالبه گری برای تاثیرگذاری باید به صورت عملیاتی، اجرایی با سازوکار دقیق و موضوعی جلو برود.

دبیر مجمع مطالبه گران سبزوار نیز اظهار داشت: این مجمع تسهیل‌گری در قالب کارگروهها و هسته های مرتبط، با رویکرد امیدآفرینی و نشاط اجتماعی شکل گرفته که با اولویت بندی مشکلات منطقه، پیگیری حل آنها را مورد توجه قرار می دهد.

رضا نامنی افزود: یکی از نیازهای ضروری شهرستان سبزوار پیگیری طرح های نیمه تمام است که از آن جمله می توان به تکمیل طرح راه آهن سبزوار، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی و نیز موضوع تقسیمات سیاسی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین سبزوار به عنوان یکی از شهرهای بزرگ خراسان رضوی درگیر مسائل حاشیه نشینی است که بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق مشهود است و این مجمع، ارتقای زیرساختهای این محلات را با رویکرد توانمندسازی از سوی ستاد بازآفرینی و نهادهای مرتبط پیگیری می نماید.

دبیر مجمع مطالبه گران سبزوار گفت: برخی اراضی شهر سبزوار همچون منطقه سجادشهر دارای مشکلات حقوقی است که رفع موانع زمین‌داران این ناحیه به منظور تامین مسکن از طریق مراجع قانونی و ذیربط پیگیری خواهد شد.

نامنی افزود: حوزه تامین نیروی انسانی و بهبود شرایط نیروهای شرکتی در نهادهای مختلف شهرستان سبزوار نیز از برنامه های مورد توجه مجمع مطالبه گران سبزوار است.

وی ادامه داد: عملیاتی شدن وعده‌های مجمع مطالبه گران از طریق دستگاههای اجرایی سطح شهرستان و استانی پیگیری و در مرحله بعدی چنانچه لازم باشد از طریق وزارتخانه ها پیگیری می شود.

مجمع مطالبه گران در شهرستان ها زیر نظر قرارگاه فرهنگی – اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) فعالیت می کند. جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *