بلاتکلیفی پلاک گذاری ۱۸۰۰۰ کامیون کشنده پس از دوسال

محبی نماینده سبزوار

به گزارش هفته نامه هفت قلم سبزوار بزرگ، روز گذشته در دیدار نوروزی با بهروز محبی نجم آبادی نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی همزمان شد با حضور رییس و اعضای انجمن رانندگان سبزوار و با توجه به اهمیت موضوع پلاک گذاری ۱۸۰۰۰ کامیون کشنده و حضور اعضای انجمن رانندگان، ما هم فرصت را مغتنم شمردیم و سوالاتی در اینباره مطرح کردیم .

جناب آقای دکتر محبی نجم آبادی در جلسه دیدار با رئیس جمهور شما به چند موضوع مهم اشاره کردید از جمله همین بلاتکلیفی ماشین های کشنده وارداتی که بعضی تا دو سال در پارکینگ بودند و پلاک گذاری نشده بودند چرا این موضوع برای شما مهم و جهت پیگیری در دستور کار خود قرار دادید؟

این مشکل، مشکل ۲ ساله ای بود که برای رانندگان عزیز این قشر زحمتکش پیش آمده بود عزیزان راننده بر اساس قانون باید در قبال پلاک گذاری کشنده ها کامیونهای اسقاطی را تحویل می دادند متاسفانه عده ای فرصت طلب با خرید گسترده ی کامیونهای فرسوده قیمت آنها را از ۵۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و دویست رسانده بودند و واقعاً عزیزان راننده به بن بست مواجهه شده بودند.

با پیگیری‌هایی که انجام دادیم این مساله مهم در سران قوا مطرح گردید و مصوب شد که مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان رانندگان محترم پرداخت کنند اما مقام معظم رهبری که باید مصوبه را امضا می‌فرمودند آن را به مجلس ارجاع دادند و تحت یک لایحه در مجلس در اولویت قرار گرفت.

جناب آقای محبی با توجه به اینکه جنابعالی یکی از نمایندگان پیگیری موضوع بودید آیا رانندگان دیار سربداران هم با شما جهت حل مشکلات ارتباط داشتند با شما به آنها اطلاع رسانی می کردید؟

بله ارتباطات بسیار خوبی برقرار بود، به نمایندگی از این قشر زحمتکش آقای ظریفی رئیس انجمن صنفی رانندگان سبزوار به طور مداوم پیگیر موضوع بود و به همراه نمایندگان کشوری دیدارهایی در دفتر اینجانب برگزار شد و بطورمداوم هرهفته به دلیل اینکه رانندگان محترم پیگیر موضوع بودند جلسات برگزار می شد .

با توجه به اینکه رانندگان پیگیر موضوع بودند در جلسه‌ای اعلام شد که رانندگان بدون پرداخت وجهی پلاک گذاری کنند، چرا روز بعد کلیات لایحه رد شد و چه اتفاقی افتاد ؟

با توجه به اجحافی که به رانندگان شده بود نظرما نمایندگان شهرستانی نظر من این بود که وجهی از رانندگان دریافت نشود و این نظر رای بالایی حدوداً ۵۱ درصد آورد، اما فردای آن روز کلیت لایحه چون مغایر قانون بالادستی بود و باید دو سوم رای می آورد تصویب نشد. لذا بدلیل اهمیت این موضوع با رایزنی که با نمایندگان و به ویژه نمایندگان تهران انجام دادیم قرارشد روی ۵ درصد قیمت به توافق برسیم، البته رانندگان محترم خسته و ملول که دو سال در انتظار بودند به این امر راضی شدند و نهایت در این لایحه پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون به جای کامیون های اسقاطی مصوب گردید وباعث شد که جاده‌های کشور ۱۸۰۰۰ کامیون ایمن و تازه نفس و کم مصرف را به خود ببیند و این اتفاق برای همه ما شیرین بود ، ابتدا خانواده های منتظر زیادی را خوشحال کردیم ثانیاً این کشنده ها مصرف سوخت پایین تری دارند که هم به نفع کشور و هم به نفع مالکین بود.

جناب آقای محبی اگر پیامی برای رانندگان عزیز که ماه ها با شما در تماس بودند دارید بفرمایید:

در پایان من از نحوه اعتراض این عزیزان که با مدنیت اعتراض خود را به نمایندگان خودشان در مجلس شورای اسلامی رساندند و نهایتاً به نتیجه بسیار خوبی هم رسید تشکر می کنم و امیدوارم که ان شاا … سالیان سال و با احتیاط بسیار کامل و با اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در سلامت باشند و در نهایت خدمت رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی سرلوحه کارشان باشد.

در ادامه این نشست نوروزی ، علی اکبر ظریفی رئیس انجمن رانندگان سبزوار و عضو هیئت مدیره رانندگان کشور گفت: حدود ۱۸ هزار کامیون دو سال به علت عدم پلاک گذاری متوقف بود و آسیب زیادی به رانندگان عزیز که تنها سرمایه آنان همین کامیون ها بود وارد شده بود و باعث رنجش و نگرانی آنها شده بود .

ظریفی در ادامه گفت: ما به اتفاق نمایندگان محترم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی, آقایان دکتر محبی و عنابستانی پیگیری های بسیار زیاد و خوبی داشتیم .

خوشبختانه درسال ۱۴۰۱ پلاک گذاری شروع شد  و هنوز هم ادامه دارد که واقعاً در بحث پلاک‌گذاری و اسقاط ما خیلی دچار آسیب شدیم و نهایتا این اصلاح قوانین انجام گرفت و کامیون های ما پلاک شدند.

علی اکبر ظریفی در ادامه گفت: سهم سبزوار از این کامیون ها حدود چهارصد دستگاه با برند های روز دنیا که از لحاظ استانداردهای جهانی برای ناوگان حمل و نقل جاده ای بسیار ارزشمند می باشد .

ظریفی، رئیس انجمن رانندگان سبزوار و عضو هیئت مدیره کانون رانندگان کشور گفت: در ابتدا تشکر ویژه‌ای از رانندگان عزیز که حاضر به چنین سرمایه گذاری شدند و توانستیم جهت جوانسازی این ناوگان سهم قابل‌ توجهی را داشته باشیم و همچنین برخود لازم می دانم از تلاش های بی‌دریغ دکتر محبی نماینده صادق و پرتلاش دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی کمال تشکر را داشته باشم . / جوادباشتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *